INTERVIU Ionuț Codreanu (Funcom), despre crearea noului joc Dune: „E o provocare care ne stimulează să facem tot ce ne stă în putință pentru a mulțumi așteptările ”

INTERVIU Ionuț Codreanu (Funcom), despre crearea noului joc Dune: „E o provocare care ne stimulează să facem tot ce ne stă în putință pentru a mulțumi așteptările ”

În această vară, dezvoltatorul de jocuri video Funcom anunța că își pregătește sosirea în România, urmând să deschidă și primul studio al său în București. Fast-forward peste aproape jumătate de an și acest lucru s-a întâmplat deja, iar la cârma noului studio a ajuns Ionuț Codreanu. Nu am dorit să așteptăm prea mult pentru a-l lăsa să se acomodeze cu noul său post, așa că l-am contactat pe noul Head of Studio de la Funcom București pentru un interviu, pentru a afla mai multe despre planurile Funcom în piața locală, ce rol va avea proaspătul studio din țara noastră în crearea noului joc Dune și ce înseamnă venirea unui nou studio de jocuri video în România.

Scris de | 14 decembrie, 2021

Connect: În primul rând, aș vrea să vă urez, acum și oficial, odată cu deschiderea noului studio, bun venit în România! Cu ce oportunități vine țara noastră pentru Funcom și care sunt lucrurile la care ne putem aștepta de la noul studio?

Ionuț Codreanu: Mulțumim, ne bucurăm să fim aici!

România este o țară plină de oportunități în zona de gaming, avem o piață matură, cu peste 30 de ani de experiență, care angajează în prezent peste 6.000 de profesioniști. Și este o piață în continuă creștere, anul trecut având cel mai bun an de până acum, cu un salt de 20% YoY, în ritm cu piața globală.

Este un mediu propice pentru deschiderea unui nou studio, iar în cazul nostru este potrivit atât pentru obiectivele imediate, cât și pentru viitor. Avem planuri foarte mari pentru studioul din București, țintim să devenim unul dintre jucătorii principali de pe piață – inițial pe zona de Quality Assurance și automatizări, iar apoi și în celelalte arii ale dezvoltării de jocuri.

Connect: În declarația lui Rui Casais, CEO-ul Funcom, se spunea că „studioul din București va fi implicat în dezvoltarea unor proiecte precum Dune, Conan Exiles și nu numai”. Ne poți spune în ce va consta această implicare sau ce aspecte ale jocurilor vor fi realizate la București?

Ionuț Codreanu: Am început deja să lucrăm în studioul din București, iar faptul că putem contribui la dezvoltarea a două dintre cele mai mari titluri Funcom – jocul de tip survival Dune și Conan Exiles – este absolut fantastic. Despre cel din urmă pot spune chiar că este unul dintre cele mai de succes jocuri din istoria Funcom, un titlu apreciat la nivel global care face parte din colecția unor milioane de gameri.

Referitor la jocul Dune plasat în universul lui Frank Herbert care deja nu mai are nevoie de nicio altă prezentare, acesta este cel mai ambițios proiect al nostru de până acum, și va fi un survival MMO care va oferi libertatea specifică titlurilor open-world.

În faza inițială vom fi implicați în segmentele de QA și automatizări, urmând ca, pe parcurs, să ne extindem și către alte zone din aria dezvoltării de jocuri video.

Connect: Câți angajați va avea studioul din Capitală?

Ionuț Codreanu: Cel mai important pentru mine acum este să aduc oamenii potriviți, alături de care să pun bazele studioului pentru o creștere sustenabilă pe viitor. Astfel, planurile și acțiunile noastre sunt dictate în principal de calitate, apoi de numere, dar nu ascund că aș fi bucuros dacă vom fi aproape de 3 cifre cu numărul de angajați până la finalul anului viitor.

Connect: Cum se va lucra, veți adopta un program hibrid sau preferați munca remote?

Ionuț Codreanu: Studioul din București este la început de drum și una dintre prioritățile noastre este să definim cultura și modul în care lucrăm împreună. În ultima perioadă am venit la birou, ne-am cunoscut, am interacționat. Bineînțeles, toate acestea respectând normele de siguranță în vigoare.

Totuși, ce ne-a arătat ultimul an și jumătate este că nu mai putem face planuri pe termen foarte lung. Din fericire, ADN-ul nostru este unul agil, în care experimentăm, învățăm și ne adaptăm. Vom avea aceeași abordare și pe zona de Work from home/Work from office.

Connect: Funcom se alătură unor nume mari ale industriei de gaming prezente deja pe piața din România. Cât de importantă crezi că este această industrie pentru România acum și în viitorul apropiat?

Ionuț Codreanu: La nivel global, industria de gaming reprezintă cel mai mare sector ale zonei de entertainment, lucru dovedit și de faptul că, în acest moment, piața mondială de gaming are o valoare de peste 300 de miliarde de dolari – adică mai mult decât segmentele de muzică și filme împreună. Această tendință va continua să se accentueze în viitor, cu atât mai mult cu cât, în perioada pe care o traversăm, oamenii s-au orientat din ce în ce mai mult și către această modalitate de petrecere a timpului liber.

Nici în România lucrurile nu stau diferit, pentru că gamingul este un sector cu o importanță din ce în ce mai mare în țara noastră, 2021 fiind cel mai bun an din istorie pentru acest segment. Piața locală a crescut cu 20%, iar numărul de angajați care lucrează direct la dezvoltarea jocurilor video a depășit 6.000 – la care se adaugă cei peste 220.000 de oameni din IT din România care își desfășoară, astfel, activitatea într-un domeniu conex și care ar putea lua în considerare o tranziție către gaming.

Ca perspectivă, piața locală este într-un proces continuu de maturizare, are o creștere susținută, iar noi credem că aceasta se va menține și în anii următori. Industria de gaming poate să atragă profesioniști și este suficient de puternică încât să treacă peste orice tip de provocări, inclusiv peste această pandemie.

Connect: Lucrați la crearea jocului bazat pe „Dune”, legendara serie creată de Frank Herbert. Simțiți o presiune în plus de a realiza un joc care să se ridice la nivelul operei sale, mai ales ținând cont că fanii unei astfel de francize pot fi foarte critici?

Ionuț Codreanu: Așa cum spuneam și anterior, jocul Dune este cel mai ambițios proiect la care Funcom a lucrat până acum. Chiar și din această unică perspectivă, este clar că este o provocare mare.

Mai mult, la istoria Dune s-a adăugat recent și ecranizarea fabuloasă a lui Dennis Villeneuve, un film care ne-a reamintit, dacă mai era nevoie, cât de ridicate sunt standardele.

Dar e o provocare care ne stimulează să facem tot ce ne stă în putința pentru a crea un joc la nivelul așteptărilor fanilor.

Connect: Este „Dune” jocul care poate transforma Funcom într-unul dintre cele mai mari studiouri ale lumii, similar cu ce a făcut Witcher 3 cu CD Projekt Red?

Ionuț Codreanu: Premisele există – universul Dune este cu siguranță unul extrem de ofertant, iar noi aducem în ecuație experiența, pasiunea pentru game development și entuziasmul pe care îl simțim lucrând la acest proiect.

Bineînțeles, nu putem ști de acum care va fi rezultatul, însă lansarea unui titlu de calibrul lui Witcher 3, care să se bucure de atât de mult succes la nivel global, este visul oricărui dezvoltator.

Connect: Care sunt titlurile tale preferate create de Funcom, dar și de alte studiouri?

Ionuț Codreanu: Încerc tot timpul să țin pasul cu noutățile din gaming.

Favoritul meu este Conan Exiles, pentru opțiunile de explorare și modul în care îți poți exprima creativitatea.

Printre celelalte jocuri de care m-am bucurat de-a lungul timpului aș mentiona Quake, seria Diablo, Dota 2 acum, după mult Dota 1 în trecut, cât si 7Days, un joc care m-a surprins. Deși în ultima vreme am jucat predominant jocuri pe PC și consolă, aș adăuga pe lista de aici și Candy Crush, fiind jocul pe care l-am jucat cel mai mult pe mobil.

Etichete: , , , ,