Microsoft vrea să integreze reclame în jocurile gratuite de pe Xbox

O veste îngrijorătoare vine azi din tabăra Microsoft, mai precis segmentul Xbox. Se pare că Microsoft lucrează la un sistem care integrează reclame în jocurile gratuite de pe Xbox. Surse apropiate de companie afirmă că reclamele nu vor afecta negativ gameplayul şi vor apărea în mod imersiv.

Un exemplu este un panou pe lateralul unei piste de curse. Speculaţiile afirmă că vom vedea reclamele şi sub formă de de skin-uri şi avataruri sau clipuri în lobby-urile jocurilor. Microsoft analizează deocamdată efectele unei astfel de amplasări, temându-se că va deranja gamerii şi îi va aliena. Are în plan şi un marketplace privat, unde anunite branduri se vor putea înscrie în program.

Microsoft nu va lua o cotă din venituri, dar în schimb va permite dezvoltatorilor de jocuri şi companiei de advertising să împartă fondurile. Microsoft ar putea folosi această metodă pentru a atrage dezvoltatorii de jocuri free to play pe platformă, oferind o nouă sursă de venituri. Compania care a cumpărat Activision Blizzard nu va folosi datele colectate din Bing sau alte servicii pentru a targeta reclamele de pe Xbox.

Reclamele in game pe console nu sunt chiar o noutate. Încă de la începutul anilor 2000 sunt testate, atunci când EA Games colabora cu firma de avertising Massive, permiţând companiilor mari să integreze reclame în Madden NFL, Skate, NHL şi NASCAR, dar şi Burnout Paradise. Apăreau inclusiv panouri cu mesaje pro Obama pe arenele de sport. Saints Row 2 avea reclame care se schimbau în timp real pe billboard-uri.

EA a încercat să ofere o reclamă full screen în UFC 4 în 2020 spre furia fanilor şi apoi a retras-o. Trebuie spus şi că Microsoft afirmă că „nu are nimic de comentat pe tema acestui subiect”.