HONOR la IFA 2022: Producătorul chinez plusează și mai mult pe piața din Europa și vrea să acopere „gaura” lăsată de Huawei

Scris de | 6 septembrie, 2022
HONOR la IFA 2022: Producătorul chinez plusează și mai mult pe piața din Europa și vrea să acopere „gaura” lăsată de Huawei
Tony Ran, Președinte HONOR Europe (IFA 2022)

Connect România a participat și în acest an la IFA Berlin, unul dintre cele mai mari târguri de tehnologie din Europa și din lume. Una dintre cele mai „simțitoare” prezențe din Messe Halle din acest an a fost brand-ul Honor, care a prezentat ecosistemul său de produse, adică laptopuri, tablete, căști, dar și noul upper-mid-range din Europa, care va fi dsiponibil săptămânile următoare și pe piața din România. Deși nu avem încă o dată de lansare locală și pentru laptopuri și tablete, semnele indică spre prezența acestora pe rafturile autohtone undeva la începutul anului 2023, dacă ar fi să dăm crezare și zvonurilor.

La finalul keynote-ului care a fost organizat în cadrul IFA, separat de restul expoziției, am avut ocazia să participăm la conferința de presă restrânsă organizată de producătorul chinez cu Tony Ran, președintele Honor Europe. Acesta a vorbit, în principal despre strategia pe care brand-ul urmează să o adopte pe continentul nostru, despre noile lansări care au avut loc în cadrul expoziției dar și despre momentul în care vom vedea primul telefon pliabil Honor în Europa.

Printre punctele cheie pe care le-a atins Tony Ran se regăsește și provocarea cu care producătorul asiatic a trebuit să se confrunte atunci când a ieșit din umbra Huawei, adică pătrunderea, din nou, pe niște piețe pe care era prezent înainte fiind „fratele mai mic” al Huawei. Odată cu problemele pe care Huawei le-a întâmpinat atunci când s-a lovit de restricțiile impuse de administrația Trump, Honor a trebui să-și regândească strategia ca pe una de sine stătătoare, adică să își schimbe strategia.

Viața după Huawei

Iar pe lângă identitatea de brand pe care Honor încearcă să o reinventeze, compania încă are destul de mare legătura cu Huawei, chiar dacă din punct de vedere juridic cei doi producători nu mai „sunt împreună”. O mulțime dintre angajații Honor sunt foști angajați Huawei, iar produsele Honor seamănă destul de mult cu cele Huawei, mai ales în cazul telefoanelor și a laptopurilor. Deci „ruptura” despre care se vorbește este mai mult pe hârtie, momentan. ”Lucrurile nu se schimbă în ritmul la care ne așteptam”, a spus Tony Ran în cadrul conferinței.

Iar un alt lucru foarte important pentr Honor, este dezvoltarea software-ului proprietar, MagicUI, care se va transforma în MagicOS. Din motive evidente, asta a fost una dintre problemele mai mici ale companiei, până la ruperea de Huawei, însă acum aceasta este nevoită să-și găsească propriul drum, deoarece, așa cum știm cu toții, Honor încă beneficiază de GMS (Google Mobile Services). Astfel că un plus de atenție pe acest segment este unul dintre pilonii pe care producătorul se bazează atunci când se gândește la planurile pe termen mediu și lung.

Honor pe segmentul premium: strategie cu două flaghsip-uri lansate anual

Un alt punct cheie despre care Tony Ran a vorbit este și prezența pe piața flagship-urilor din Europa, adică segmentul premium pe care compania asiatică vrea să își creeze o prezență constantă. Conform șefului Honor pe Europa, producătorul vrea să adopte o strategie cu două telefoane vârf de gamă lansate anual, unul „convențional” și unul pliabil, ceea ce înseamnă că vom asista și la o premieră pe piața de pe continent. Deși nu cunoaștem încă data la care acesta se va lansa, este o probabilitate foarte mare să îl vedem la începutul anului viitor în lumina reflextoarelor, fie într-un eveniment organizat separat de Honor, fie chiar la MWC, convenție ce va avea loc la Barcelona la finalul lunii februarie.

Rămâne de văzut cu ce ne va mai surprinde Honor în viitorul apropiat, însă pare că aceasta direcție este cea potrivită pentru companie, una care vrea să-și creeze propria identitate de brand pornind de la produsele sale excelente, care stau mărturie unui trecut prolific petrecut sub umbrela Huawei.