EA SPORTS a colaborat cu mai multe ligi partenere pentru a lansa in-game o serie de echipamente cu mesaje despre eradicarea rasismului și a discriminării în fotbal, atât pe teren, cât și în afara acestuia. Echipamentele unice vor fi disponibile prin îndeplinirea unor Obiective simple în cadrul EA SPORTS FIFA 23.
Campaniile ligilor partenere și ale EA SPORTS includ:
- Premier League – “There’s no room for racism” – Planul de acțiune No Room For Racism este o umbrelă pentru diversele activități desfășurate de Premier League cu scopul de a combate discriminarea. De asemenea, Premier League a colaborat cu designerul Kingsley Nebechi și Nike și au co-creat un echipament și elemente stadium vanity care afișează mesajul „NRFR”. Echipamentul este inspirat de arta tribală, referențiind etnii din întreaga lume.
- Bundesliga – „STOP RACISM” – Bundesliga colaborează îndeaproape cu cluburile pentru a pune STOP Rasismului – o campanie susținută de cluburile și partenerii Bundesliga și Bundesliga 2 în cursul anului. În colaborare cu brandul independent de streetwear, Beautiful Struggles, Bundesliga a creat echipamentul „STOP RACISM”; un tricou mov cu un mesaj puternic, creat să reflecte campania Fundației Germane Săptămâna Internațională de luptă împotriva rasismului.
- LaLiga Santander – “UNITY” – LaLiga Santander a colaborat cu un colectiv artistic premiat la nivel internațional, BOA Mistura, pentru campania ‘UNITY’. Scopul campaniei este de a crește gradul de conștientizare a importanței eradicării rasismului în societate, cu ajutorul armoniei dintre oameni. Designul echipamentului prezintă mai multe blocuri de culoare, cuvântul UNITY fiind redat pe mâneci.
- Ligue 1 Uber Eats și LICRA – “We are all responsible” – Ligue 1 Uber Eats și LICRA (Ligue internationale contre le racisme et l’antisémitisme) au creat o campanie cu focus pe raportarea comportamentului neadecvat pe stadioane și online, în lupta contra rasismului și a anti-semitismului. Echipamentul co-creat prezintă logo-ul “SIGNALEZ” (sau „REPORT”) încadrat pe o vestă roșie de antrenament, invitând pe toată lumea să intre în joc („Step forward”/„Entrez en jeu”) și să raporteze astfel de comportamente.
- Serie A și UNAR – “Keep Racism Out” – Liga italiană Serie A lucrează cu UNAR pentru a promova campania de conștientizare ‘Keep Racism Out’, cu scopul de a combate rasismul și toate formele de discriminare, nu doar în lumea fotbalului și a sportului, ci peste tot, așa cum indică și mesajul principal al campaniei ‘Together. Everywhere’ – Împreună. Peste tot. Cele două entități au creat un echipament în culorile de brand Serie A, cu logo alb ‘Keep Racism Out’ centrat.
- KNVB și Eredivisie – “ONE LOVE” – Fiind o inițiativă comună a Eredivisie și a Asociației Regale de Fotbal a Țărilor de Jos (KNVB) și a mai multor parteneri, campania ‘ONE LOVE’ își propune să acționeze împotriva rasismului și a discriminării. Echipamentul comun include diferite forme și culori care reprezintă un manifest împotriva tuturor formelor de discriminare. De asemenea, echipamentul va include și manșeta ‘ONE LOVE’ pe mânecă.
FIFA 23 este dezvoltat de EA Vancouver și EA Romania și este disponibil pe PlayStation 5, Xbox Series X|S, PC, PS4, și Xbox One.