Facebook a suprataxat clienţii pentru reclame pe care nu le-a văzut nimeni din cauza unui bug

Scris de | 26 aprilie, 2023
Facebook a suprataxat clienţii pentru reclame pe care nu le-a văzut nimeni din cauza unui bug

A trecut ceva vreme de la ultimul bug care a lovit Facebook, iar cel mai nou are de-a face cu sistemul său de reclame. Meta a oprit servirea de reclame după s-a aflat că duminica trecută sistemul Facebook Ads a luat-o razna şi a taxat clienţii fără a afişa reclame.

Sistemul de advertising al Meta a luat-o razna duminică la ora 02:00. În urma bug-ului au fost taxaţi marketerii extra pentru reclame pe care nimeni nu le-a văzut. Surse online indică faptul că Meta, compania mamă Facebook a taxat unii advertiseri mai mult decât dublu faţă de suma negociată, de la sute la sute de mii de dolari.

Problema e că Meta nu a anunţat pe nimeni de problemă, ci a ales să oprească sistemul şi apoi să repare problema. Compania a confirmat apoi bug-ul şi a promis să returneze banii. Nu a detaliat totuşi ce nu a mers bine. Vestea vine după ce a început recent a treia rundă de disponibilizări în 6 luni. În vreme ce unii sunt îngrijoraţi că Meta e pe ducă, optimiştii insistă că e doar reducerea surplusului de angajaţi cooptaţi în pandemie.

Aparent şi Instagram a fost lovit de suprataxarea din weekend, dar mult mai puţin. Problema e că unii advertiseri au avut bugete întregi de marketing mâncate în doar câteva ore. Şi asta fără a obţine click-uri sau extra trafic. Reţeaua de reclame Meta e opacă şi nimeni nu prea ştie ce se întâmplă în culise. Trebuie spus şi că Google şi Meta controlează aproape 50% din piaţa de advertising digital.

Etichete: , , , , , ,

Sursa: Gizmodo