Sistemul feroviar din Germania încă folosește MS-DOS și Windows 3.11

Scris de | 31 ianuarie, 2024
Sistemul feroviar din Germania încă folosește MS-DOS și Windows 3.11
foto: Raphael Rau/Twitter

Dacă Japonia a decis măcar să înceapă tranziția de la tehnologii vechi în instituții guvernamentale, Germania pare că nu se pregătește prea curând să își schimbe sistemele cu MS-DOS și Windows 3.11 din sistemul feroviar. Un anunț de angajare a atras atenția utilizatorilor de Twitter, întrucât o companie feroviară este în căutarea unui administrator de sistem care să aibă experiență cu vechile sisteme de operare de la Microsoft, vechi de 30 de ani și care nu mai au suport oficial de peste 20 de ani.

Rareori mai vezi anunțuri de angajare care caută specialiști în sisteme de operare din anii `90, precum Windows 3.11

Anunțul de angajare menționează că administratorul de sistem va trebui să actualizeze driverele și să ofere mentenanță pentru sistemele vechi ale companiei feroviare. Acesta trebuie să cunoască sistemul de operare Windows 3.11, lansat în 1992, să aibă cunoștințe pentru sisteme de operare vechi, precum MS-DoS sau Windows for Workgroups, iar cunoștințe în domeniul feroviar și de afișaje ar fi un bonus.

Deși a fost deja scos de pe internet, anunțul menționa și faptul că aceste sisteme oferă mecanicilor de tren informații tehnice în timp real, deci, cel mai probabil, și multe trenuri din Germania folosesc aceleași sisteme învechite precum cele de afișaj din stații.

Sistemului feroviar din Germania încă folosește computere extrem de vechi, cel mai probabil de la jumătatea anilor `90 (sisteme cu procesoare la 166 MHz și 8 MB RAM), când Windows 3.11 încă era actual, iar MS-DOS încă era folosit pentru multe activități. Aceste sisteme rareori sunt modernizate, întrucât costurile ar fi foarte mari, fiind necesar upgrade-ul la nivel național al sistemelor. De asemenea, dacă acestea încă funcționează și își fac treaba chiar și în era mai modernă, sunt puține motive pentru actualizarea lor.

Estimările celor care au investigat acest anunț de angajare sunt că trenurile ICE 1 și ICE 2 sunt bazate pe aceste tehnologii vechi, iar acestea vor fi folosite cel puțin până în 2030 sau chiar mai târziu, deci tehnicieni care să cunoască sistemele de operare atât de vechi vor fi necesari chiar și peste 10 ani.

Etichete: ,