Motorul AI de căutrare Perplexity introduce reclame în serviciul său

Scris de | 14 noiembrie, 2024
Motorul AI de căutrare Perplexity introduce reclame în serviciul său

Perplexity, motorul de căutare alimentat de inteligența artificială, a anunțat că va începe să experimenteze cu introducerea de reclame pe platforma sa, începând cu această săptămână.

Reclamele vor fi afișate inițial doar în SUA, sub forma unor „întrebări sponsorizate de follow-up” (ex. „Cum pot folosi LinkedIn pentru a-mi îmbunătăți căutarea de locuri de muncă?”). Aceste reclame vor fi plasate lateral față de răspunsuri și vor fi etichetate ca „sponsorizate”.

Printre mărcile și agențiile participante în programul de publicitate al Perplexity se numără Indeed, Whole Foods, Universal McCann și PMG.

Într-o postare pe blogul companiei, Perplexity a menționat: „Programele de publicitate ne ajută să generăm venituri pentru a le împărtăși cu partenerii noștri editoriali. Experiența ne-a învățat că abonamentele nu generează suficiente venituri pentru un program de partajare durabil al veniturilor. Publicitatea este cea mai bună modalitate de a asigura un flux de venituri constant și scalabil”.

Perplexity a subliniat că răspunsurile la aceste „întrebări sponsorizate” vor fi generate de AI-ul său, fără intervenția sau editarea din partea sponsorilor. De asemenea, publicitarii nu vor avea acces la informațiile personale ale utilizatorilor.

„Am ales în mod intenționat aceste formate pentru a integra publicitatea într-un mod care să protejeze utilitatea, acuratețea și obiectivitatea răspunsurilor”, a explicat Perplexity. „Aceste reclame nu ne vor schimba angajamentul față de furnizarea unui serviciu de încredere cu răspunsuri directe și imparțiale”.

Perplexity vrea să reușească acolo unde alții au eșuat

Adoptarea reclamelor de către Perplexity contrastează cu decizia OpenAI de a nu lansa SearchGPT cu reclame. Rivalii de la Google au demarat un program pilot, de asemenea, care include reclame în noua funcție AI de căutare, AI Overviews, afișând reclame pentru anumite căutări pe mobil, tot în SUA.

Perplexity își promovează produsele publicitare ca o alternativă premium la Google, subliniind capacitatea platformei sale de a ajunge la consumatori educați și cu venituri ridicate, potrivit CNBC. Totuși, unii analiști și-au exprimat îngrijorarea cu privire la capacitățile de scalare, acoperire și direcționare a reclamelor pe Perplexity.

Implementarea reclamelor în răspunsurile AI s-a dovedit o provocare: Microsoft, de exemplu, a explorat pentru scurt timp afișarea reclamelor în răspunsurile chatbotului său de pe Bing, dar a renunțat la „rezultatele sponsorizate” după câteva săptămâni.

Perplexity a fost acuzată de plagiat, ceea ce ar putea fi un alt factor descurajator pentru publicitari. News Corp, prin Dow Jones și NY Post, au dat în judecată compania pentru ceea ce au descris drept o „cleptocrație a conținutului”. Alte site-uri de știri au demonstrat că Perplexity reproduce fidel conținutul lor, iar luna trecută, The New York Times a trimis o notificare oficială de încetare.

Perplexity, care susține că deservește 100 de milioane de căutări pe săptămână, spune că și-a schimbat modul în care citează sursele și își extinde programul pentru editori de partajare a veniturilor. Totuși, compania a argumentat că editorii și-ar dori ca tehnologia sa „să nu existe” și că ar prefera ca „faptele raportate public să fie deținute de corporații”.

Advert 61

Etichete: , , ,

Sursa: via TechCrunch