WhatsApp Business a atins deja borna de peste 200 de milioane de utilizatori activi lunar în ultimii ani. Acest lucru înseamnă că un număr mare de afaceri trimit mesaje utilizatorilor, și, evident, unele dintre aceste mesaje pot fi considerate spam. Până acum, singura opțiune pentru utilizatori era să accepte toate mesajele și ofertele sau să blocheze complet contul de business. WhatsApp lucrează acum la schimbarea acestei situații.
Compania testează noi metode prin care utilizatorii să poată oferi feedback business-urilor despre tipurile de mesaje pe care doresc să le primească, sau nu. Printre noile opțiuni se numără butoane precum „interesat/neinteresat” și „oprește/reia” pentru anumite categorii de mesaje.
Meta a anunțat că va începe testarea acestor interacțiuni la nivel global. De exemplu, utilizatorii pot indica dacă sunt interesați (sau nu) să primească „oferte și anunțuri”. De asemenea, pot alege să oprească complet primirea acestui tip de mesaje, iar în viitor vor avea opțiunea să reia primirea lor, de exemplu, în perioada sărbătorilor.
Mai multe tipuri de mesaje
Afaceriile pot trimite mesaje prin API-ul WhatsApp în baza a patru categorii: marketing (oferte, produse noi), utilitate (actualizări ale comenzilor, solduri conturi), autentificare (coduri unice) și servicii (întrebări de la clienți).
Până acum, nu exista o modalitate prin care utilizatorii să poată opri un anumit tip de mesaje, continuând să le primească pe celelalte. De exemplu, cineva își putea dori să primească notificări despre comenzi și coduri de autentificare de la un site de comerț electronic, dar nu și mesaje de marketing.
În țări precum India și Brazilia, numărul de telefon asociat cu WhatsApp este principalul canal de comunicare pentru mulți utilizatori, spre deosebire de email. În timp ce pe email există opțiunea de a te dezabona de la mesaje promoționale, pe WhatsApp nu există o astfel de funcție, ceea ce a dus la supraîncărcarea utilizatorilor cu mesaje spam de la conturi business.
Meta vrea să ia măsuri
Într-un final, Meta a considerat că trebuie introducă noi controale pentru mesajele primite de la conturile business. Nikila Srinivasan, vicepreședinte pentru managementului produselor și monetizarea mesajelor la Meta, a sugerat acest lucru în septembrie, în cadrul unui eveniment din India dedicat WhatsApp Business.
„Un lucru important pe care îl facem este să oferim transparență în interacțiunea cu afacerile. În plus, dacă nu vrei să interacționezi cu ele, cel mai puternic semnal pe care îl poți trimite este să le blochezi și să le raportezi. Acest lucru ne ajută să înțelegem că nu este o afacere pe care tu ți-o dorești pe această platformă. Mai mult, începem să analizăm cum putem oferi mai multe preferințe utilizatorilor pentru a-și exprima dorințele cu mai multă precizie”, a spus Srinivasan.
WhatsApp a restricționat deja numărul de mesaje de marketing pe care un utilizator le poate primi într-o zi, fără a defini însă clar o limită.
Deși WhatsApp s-a promovat inițial ca o platformă pentru conversații personale, în ultimii ani a introdus funcții pentru crearea de comunități, canale de broadcast și comunicare directă între afaceri și clienți. Cu toate acestea, mesajele de la business-uri continuă să apară în inboxul principal, fără o modalitate de a le filtra.