Reprezentanții platformei TikTok neagă faptul că rețeaua sa de socializare ar fi fost folosită în mod ilegal de campania lui Călin Georgescu. Într-o scrisoare deschisă către autoritățile din România, platforma de socializare de origine chineză (via Pagina de Media) spune că a verificat și că nu a găsit dovezi despre cele 5.000 de conturi false care ar fi ajutat la propagarea mesajelor politice ale lui Georgescu.
TikTok raportează că nu a găsit conturi false sau încălcări ale regulamentului său în campania electorală
Scrisoarea menționează că în septembrie TikTok a oprit o rețea care țintea publicul român, dar care nu avea legătură cu Călin Georgescu. De altfel, compania spune că promovarea politică plătită și publicitatea politică nu sunt permise pe rețeaua sa și nici strângerile de fonduri de către politicieni și partide politice sau campanii cu influenceri.
Cu toate acestea, există dovezi publice care dezvăluie că mulți influenceri și micro-influenceri de pe TikTok au fost plătiți pentru a promova idei din campania electorală a lui Călin Georgescu, dar fără să menționeze un candidat. Aceștia nu au marcat corespunzător publicitatea, ceea ce pare a fi chiar împotriva regulamentului impus de TikTok. Compania chineză nu pare să ia aceste dovezi în considerare, iar ancheta sa internă nu a dezvăluit astfel de nereguli.
Aparent, TikTok așteaptă raportări oficiale din partea autorităților în cazuri de genul, întrucât menționează faptul că au fost doar trei astfel de plângeri până acum.
Din septembrie și până în prezent, TikTok se laudă că a eliminat 66.000 de conturi false, 7 milioane de like-uri false, 10 milioane de urmăritori falși și a blocat crearea de 216.000 de conturi spam. Cumva, TikTok nu a văzut și toate conturile „clonă” ale lui Călin Georgescu, care postau și repostau organizat mesajele acestuia. G4Media a dezvăluit deja rețeaua organizată pe Telegram responsabilă pentru propaganda politică a candidatului la prezidențiale.
Reprezentanții TikTok au mai venit și cu un răspuns punctual pentru publicația PDM:
„Aceste relatări inexacte despre alegerile din România sunt înşelătoare, deoarece majoritatea candidaţilor şi-au creat o prezenţă pe TikTok, iar câştigătorii au desfăşurat campanii şi pe alte platforme digitale în afara celei noastre.
Aplicăm în mod strict Regulile Comunităţii împotriva dezinformării legate de alegeri şi a comportamentului înşelător şi am colaborat proactiv cu Comisia Electorală pentru a lansa un Centru Electoral în aplicaţie, menit să ofere comunităţii noastre din România informaţii de încredere despre alegeri.
Nu acceptăm reclame politice plătite şi solicităm tuturor să respecte Regulile Comunităţii, pe care le aplicăm în mod continuu.
În raportul nostru lunar privind Operaţiunile de Influenţă Ascunsă pentru septembrie, am dezvăluit că am întrerupt o reţea care viza publicul român, deşi aceasta era separată şi nu a jucat niciun rol în promovarea campaniei lui Georgescu.
Deşi s-a afirmat existenţa a 5.000 de conturi false implicate în interferenţe electorale, „investigaţiile noastre nu au găsit dovezi care să susţină aceste afirmaţii”
Puteți citi întreaga scrisoare TikTok pe Pagina de Media, în limba engleză.