Vânzările de ochelari AR/VR cresc la începutul lui 2025 – studiu

Scris de | 19 iunie, 2025
Vânzările de ochelari AR/VR cresc la începutul lui 2025 – studiu

Piața globală de ochelari AR/VR a înregistrat o revenire puternică în ultimul trimestru, crescând cu 18,1% față de anul precedent. Relansarea a fost adusă în special de Meta, care a acaparat 50,8% din piață. Între timp au apărut jucători noi care pare că urmează să vină tare din spate.

Vânzări în creștere de ochelari AR/VR

Privind în perspectivă, IDC previzionează o transformare dinamică în peisajul AR/VR, unde se așteaptă ca livrările de realitate virtuală (VR) să scadă. Între timp, realitatea mixtă (MR) și realitatea extinsă (ER) sunt pe cale să domine industria. Din raport lipsesc complet brandurile mari, precum Apple, Sony sau Samsung care abia pregătește lansarea propriilor produse Android XR. Dar pe lângă Meta au apărut în top jucători precum Xreal, TCL sau ByteDance, precum și un nume necunoscut în Europa, Viture. Este o companie americană de tehnologie axată pe dezvoltarea și producerea de ochelari de realitate augmentată (AR) și realitate extinsă (XR), în special pentru jocuri în cloud și streaming.

Printre primii cinci furnizori, XREAL a ocupat locul al doilea, datorită livrărilor puternice ale seriei sale One. Viture s-a remarcat cu o creștere uimitoare de 268,4% față de anul precedent, în timp ce TCL a înregistrat, de asemenea, câștiguri impresionante de 91,6%. În schimb, categoria „Altele” a înregistrat o scădere accentuată de 47,2%, conform noilor date de la International Data Corporation (IDC) Worldwide Quarterly Augmented and Virtual Reality Headset Tracker.

Categoria de ochelari de realitate mixtă (MR) va rămâne în mare parte bazată pe segmentul gaming și consum de conținut. Ochelarii inteligenți care fac parte din categoria Extended Reality (ER), vor avea o atractivitate mai largă atât în ​​segmentul de consum, cât și în cel al companiilor. Se preconizează că livrările de Mixed Reality vor crește de la 3,3 milioane de unități în 2025 la peste 15,2 milioane de unități până în 2029. Între timp, se așteaptă ca produsele Extended Reality (ER) să crească de la 2,2 milioane la 8,6 milioane de unități în aceeași perioadă, iar realitatea augmentată (AR) va înregistra, de asemenea, o creștere constantă, ajungând la 457.000 de unități până în 2029.

„VR-ul pur a fost odată favoritul pieței, companii precum Meta, HTC și Sony reprezentând marea majoritate a volumelor. Acum suntem pe cale să se reducă în următorii câțiva ani. În mod similar, AR-ul pur a avut un potențial puternic cu ajutorul Microsoft, dar acum anticipăm că volumele vor ocupa un loc mic pe piața generală”, a explicat analistul IDC.

Etichete: , , , , ,

Sursa: IDC