În cazul în care te-ai săturat să te lovești de reclame la tot pasul, fie afară pe străzi, fie pe internet, atunci s-ar putea să vrei să eviți frigiderele smart oferite de Samsung. Cel mai recent update de soft al acestora introduce bannere publicitare pe ecrane în locul widget-urilor cu adevărat utile.
Astfel, Samsung va începe să dea roll-out la un update pentru frigiderele lor inteligente din SUA, mai exact modelele Family Hub și Bespoke AI, care vor primi o actualizare de software care introduce reclame pe ecranul frontal al frigiderului. Tema „Weather”, tema „Color” şi „Daily Board” vor începe să arate reclame, în timp ce temele „Art” şi „Gallery” rămân momentan ferrite de reclame.
Imediat au apărut și reacțiile negative ale celor cu astfel de electrocasnice care s-au arătat nemulţumiţi după ce au văzut notificările de actualizare care detaliază despre ce se va schimba. Deoarece frigiderele costă destul de mult, lumea simte că plăteşte pentru un aparat premium, nu pentru un panou publicitar în bucătărie. În aprilie, oficialii companiei spuseseră că nu există planuri concrete pentru reclame pe ecranele din electrocasnice, dar acum update-ul pare să confirme că se merge în direcţia asta.

Pentru cei care nu vor să vadă reclame, există opţiunea de a păstra temele „Art” sau „Gallery”, care nu includ reclame în acest update. Dar nu e clar dacă Samsung va extinde reclamele și la acele teme în viitor. De asemenea, unii utilizatori sugerează soluţii precum izolarea frigiderului de reţea sau folosirea unor filtre pentru a bloca reclamele, dar asta poate afecta funcțiile smart ale aparatului.
Pentru un aparat de ultimă de generație care variază de la 1800$ și până la 3500$ în SUA, forțarea reclamelor în propria casă pare ceva greu de conceput pentru cineva care plătește o sumă atât de mare pentru un frigider. Pentru unii, e un compromis mic, pentru alţii, un semn că firmele nu se mai feresc să monetizeze orice device conectat la rețea, indiferent cât de premium ar fi sau nu. Rămâne de văzut cum va fi primit acest update în perioda următoare. Cert este că Samsung este pe cale să încalce serios niște limite pentru a genera venituri dincolo de vânzarea propriu-zisă de hardware.