Instagram a anunțat că lansează un nou program de premiere, iar primii care vor beneficia de pe urma sa sunt 25 de creatori ce vor primi un inel de aur săptămâna viitoare. Acest program a fost creat, conform companiei, ca formă de recunoaștere pentru creatorii din întreaga lume care „ajută la schimbarea culturii și spargerea barierelor”. Foarte mult PR Talk, deci, dar interesant este că va exista și un juriu pentru oferirea inelelor de aur, format din șeful Instagram, Adam Mosseri, regizorul Spike Lee, designerul Marc Jacobs, Youtuber-ul Marques Brownlee, actrița Yara Shahidi, makeup artistul Pat McGrath și mulți alții (practic, câte un om reprezentativ din varii domenii).
Câștigătorii vor primi un inel personalizat, realizat de creatoarea de modă britanică Grace Wales Bonner, alături de un inel auriu digital care va apărea în jurul profilului lor de Instagram. În plus, vor putea să personalizeze un buton de „Like” care apare atunci când dau like postărilor din feed. Nu vor primi însă niciun fel de compensație monetară.
Anunțul vine în contextul în care Meta a redus mult programele de plată ale creatorilor de pe platformă în ultimii ani. Chiar mai devreme în 2025, gigantul american a închis un program care plătea creatorii pentru reclamele plasate pe profilul lor. În 2023, compania nu a mai trimis bonusuri către creatorii de Reels (videoclipuri scurte) care apăreau pe Instagram și Facebook. Iar programul de marketing afiliat a fost închis deja din 2022.
Probabil că Instagram speră ca acest program să devină ceva similar cu un Oscar pentru creatorii de conținut, fără o ceremonie reală însă. Rămâne de văzut care vor fi criteriile pentru acordarea premiilor, și cine vor fi primii creatori premiați cu inelul de aur al celor de la Instagram.