eMAG marchează 15 ani de Black Friday cu vânzări record și un val de clienți tineri

Scris de | 8 noiembrie, 2025
eMAG marchează 15 ani de Black Friday cu vânzări record și un val de clienți tineri

Cea de-a 15-a ediție de Black Friday organizată de eMAG a reușit să depășească estimările și să stabilească noi recorduri pentru comerțul online din România. Evenimentul a generat comenzi în valoare totală de 986 de milioane de lei, cu 10% mai mult față de anul precedent, și a atras peste 702.000 de clienți care au comandat 3,5 milioane de produse din toate categoriile disponibile.

Anul acesta, participarea sellerilor din eMAG Marketplace a fost la cel mai înalt nivel de până acum, cu peste 15.000 de comercianți implicați, care au vândut împreună peste un milion de produse. Aproape o treime din totalul comenzilor au provenit din ofertele partenerilor Marketplace, confirmând rolul esențial al acestei platforme în ecosistemul eMAG.

Varietatea de produse, reducerile semnificative și opțiunile de plată flexibile au menținut interesul clienților pe tot parcursul zilei. Aproape 34% dintre comenzi au fost achitate în rate, iar o treime dintre acestea prin serviciul MyWallet, cu dobândă zero. Clienții Genius s-au remarcat și în această ediție drept cei mai activi, plasând 38% din totalul comenzilor, cu un consum mediu mai mare cu 7% decât cel al utilizatorilor obișnuiți.

„Rezultatele acestei ediții de Black Friday arată încrederea tot mai mare pe care oamenii o au în comerțul online. Oamenii au folosit listele de produse pregătite din timp, au descoperit produse noi de care aveau nevoie la cele mai bune prețuri din an și au cumpărat pentru că aveau bugetele pregătite, dar și pentru că au avut la dispoziție cele mai multe soluții de finanțare cu rate zero de până acum. Evenimentul a atras și un număr record de selleri din eMAG Marketplace care s-au înscris în campanie, iar prin comenzile generate reușim să susținem mii de comercianți locali să-și dezvolte afacerile și să ajungă la clienți din toată regiunea. Prin tehnologie, servicii digitale și soluții de plată flexibile, am reușit să le oferim oamenilor flexibilitatea de care au nevoie pentru a profita de prețurile foarte bune”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG. 

Ediția din 2025 s-a remarcat și prin interesul crescut al tinerilor cumpărători, care au comandat peste 8.500 de bilete la festivaluri și experiențe și 18.000 de kendame, alături de achiziții spectaculoase precum 6,2 kilograme de aur, 49 de tone de carne de porc și peste 17.000 de abonamente de sănătate. Nu au lipsit nici comenzile de automobile — 27 la număr — cu o reducere medie de peste 22%.

În topul categoriilor cu cele mai mari creșteri se regăsesc produsele de gaming (+98%), suplimentele și vitaminele (+63%), cafeaua și ceaiul (+50%), urmate de produsele de igienă și articolele de încălțăminte. Pe lângă acestea, articolele pentru copii, cosmeticele și electrocasnicele mici au înregistrat creșteri constante.

Din perspectiva comportamentului de cumpărare, județele Dolj și Ilfov au condus clasamentul valorii medii per client, urmate de Constanța, Timiș și Brașov. De asemenea, comenzile cu livrare la easybox au reprezentat 58% din totalul plasat de abonații Genius.

Cifrele celei de-a 15-a ediții de Black Friday la eMAG: 

  • Mai bine de o treime dintre vânzări au fost achitate în rate cu dobândă zero, prin opțiunile disponibile în contul MyWallet sau prin cardurile de credit ale băncilor partenere.  
  • Clienții Genius au fost, și anul acesta, cei mai activi cumpărători. Una din trei vizite pe eMAG de Black Friday a fost realizată de un utilizator Genius, iar numărul comenzilor plasate de aceștia a fost de aproape 38% din total. Ei au pus în coș cu 24% mai multe produse/comandă și au cheltuit, în medie cu 7% mai mult în comparație cu un client care nu are un abonament activ, în timp ce 58% dintre comenzile lor au fost plasate cu livrare la easybox. 
  • Produse speciale: Clienții au cumpărat peste 8.500 de bilete la festivaluri și experiențe, aproape 6,2 kilograme de aur, peste 49 de tone de carne de porc, peste 17.000 de servicii și abonamente de sănătate și peste 5.400 de pachete turistice și vouchere de bilete de avion. 
  • Au fost plasate 27 de comenzi pentru automobile, iar reducerea medie pentru această categorie a fost de 22,3%, iar cele mai multe comenzi au vizat modele Ford, alături de un BMW i4 eDrive35 Gran Coupe și trei automobile Volvo. 
  • Județele Dolj și Ilfov s-au menținut pe parcursul întregii zile în fruntea clasamentului după valoarea medie a comenzilor per client. Tabloul la final este completat de Constanța, Timiș și Brașov. 
  • Categoriile care au înregistrat unele dintre cele mai mari creșteri din punctul de vedere al valorii comenzilor plasate au fost: produsele de gaming (creștere de 98%),  suplimentele și vitamine (creștere de 63%), cafeaua și ceaiul (creștere de 50%),  produse de igienă (creștere de 30%), articole de încălțăminte (creștere de 28%), cosmetice și produse de îngrijire personală (creștere de 24%), produse pentru copii (creștere de 21%) și electrocasnice mici (creștere de 18%). 

Top categorii de produse comandate 

  • Produse cosmetice, suplimente și înfrumusețare – 820.000 
  • Băuturi, băcănie, petshop și curățenie – 776.000 
  • Jucării și articole pentru copii – 402.000 
  • Laptopuri, IT, birotică, papetărie și cărți – 142.000 
  • TV audio-video și gaming – 105.000 
  • Telefoane, tablete, wearables și caști – 178.000 
  • Electrocasnice mici – 181.000 
  • Electrocasnice mari – 97.000 
  • Articole fashion și sport – 122.000 
  • Articole de mobilă și casă – 189.000 

Etichete: , , , ,