La evenimentul Intel pentru cercetare ce are loc în fiecare an, oficialii companiei au anunţat formarea unei noi divizii în cadrul Intel Labs ce are scopul de a reinventa experienţa de computing în moduri pe care abia începem să ni le imaginăm.
În cadrul evenimentului anual de cercetare Research Intel organizat de Intel Labs, Justin Rattner, Intel Corporation Chief Technology Officer, a anunţat înfiinţarea unei noi divizii de cercetare numită “Interaction and Experience Research”, ce se va concentra pe definirea unor experienţe noi pentru utilizatori şi a unor noi platforme de computing. Se doreşte ca inovaţiile provenite din laboratoare să modifice într-un mod esenţial felul în care vom interacţiona în viitor cu tehnologia.
Intel Labs oferă deja o atenţie sporită următoarei generaţii de tehnologii ce se bazează pe ceea ce experimentează utilizatorul. Cercetările recente legate de context şi locaţie au generat o serie de informaţii şi de posibilităţi tehnologice. Un exemplu ar fi ideea că dispozitivele vor conştientiza spaţiul înconjurător, vor comunica între ele şi îşi vor schimba comportamentul sau vor acţiona bazându-se pe informaţiile primite din mediul extern. Un proiect deosebit ce a fost prezentat în cadrul evenimentului are la bază un nou val de relaţionare socială ce oferă posibilitatea de a monitoriza activităţi curente şi capacitatea de a le afişa în timp real şi direct către prietenii sau membrii familiei aflaţi în reţea. Cercetarea demonstrează cum posibilitatea de conştientizare a mediului cu ajutorul unor senzori integraţi poate conduce la experienţe complet noi precum “Shadow Avatar” şi “Socially Augmented Reality”.
Cercetătorii au prezentat de asemenea un senzor low-cost experimental care ar putea schimba felul în care utilizatorii pot regla consumul de energie în propria casă. Atunci când acel echipament este folosit împreună cu un dispozitiv de tip home information display, acesta va monitoriza nivelul de consum şi va recomanda soluţii pentru a spori eficienţa. Senzorul trebuie doar să fie conectat la reţeaua electrică a casei pentru a măsura instantaneu şi pentru a raporta wireless nivelul de consum al fiecărui dispozitiv în parte. Această tehnologie formează inima unui sistem personal de gestionare a energiei ce poate conduce către o schimbare importantă în felul în care reţeaua electrică se comportă, precum şi către realizarea unor economisiri consistente de energie.
Altă tehnologie prezentată la eveniment schimbă felul în care utilizatorul interacţionează cu tehnologia. De exemplu, au fost prezentate cercetări ce folosesc proiecţii şi camere 3D pentru a ilumina suprafeţe, afişând butoane, ferestre, imagini şi filme pe mese sau alte spaţii plate. Sistemul video este capabil să recunoască obiecte şi gesturi ale mâinilor, transformând suprafeţe de uz casnic precum mese de bucătărie, mese de cafea sau bănci de şcoală în portale interactive pentru dispozitiv şi Internet. De asemenea, a fost prezentat şi un exemplu mai futuristic, un computer care ar putea citi gândurile utilizatorilor, eliminând în totalitate nevoia de a tasta.