Magazinele de aplicaţii în 2011: O privire în ansamblu

⇣ Sari la articol

Aplicaţiile joacă un rol deosebit de important în alegerea smartphone-ului potrivit. App Store-ul celor de la Apple a contribuit direct la succesul iPhone-ului iar fără un magazin de aplicaţii dedicat orice producător de smartphone-uri riscă să rămână în umbră. La final de an, connect îţi prezintă evoluţia acestor magazine oferite de liderii industriei cu date culese din raportul anual întocmit de către firma Distimo.

App Store-ul dedicat dispozitivelor fabricate de Apple se bucură şi în 2011 de cele mai mari câştiguri, deşi firma de cercetare Distimo a sesizat un trend interesant: numărul de aplicaţii descărcate pe teritoriul Statelor Unite ale Americii au scăzut pe toată durat anului. Cu toate acestea însă, magazinul s-a bucurat de cel mai mare număr de descărcări în luna noiembrie, fiind afectat direct de lansarea noului iPhone 4S.

Numărul de aplicaţii disponibile în Android Market a crescut într-un ritm astronomic. Astfel, cifra totală s-a dublat în comparaţie cu anul 2010. Magazinul dedicat platformei dezvoltate de Google nu se apropie nicidecum de câştigurile App Store-ului; doar secţiunea dedicată aplicaţiilor pentru iPad generează câştiguri duble faţă de întregul magazin Android Market.

Windows Phone 7 Marketplace a avut parte de cea mai spectaculoasă creştere în număr de aplicaţii disponibile, cu o creştere impresionantă de 400%. La finalul lunii noiembrie Marketplace a totalizat o cifră de 35,269 aplicaţii disponibile. Vechiul magazin pentru dispozitivele Windows Mobile 6.X a fost închis în data de 15 iulie 2011.

O altă surpriză interesantă reprezintă magazinul Amazon Appstore, care dispune actualmente de mai multe jocuri decât Nokia Ovi Store şi BlackBerry App World.

Magazinele dedicate aplicaţiilor precum App Store, Android Market, Windows PHone 7 MArketplace, BlackBerry App World sau Nokia Ovi Store vor continua să crească în anul următor.

Asus