EuroGSM împlinește 15 ani, nu exclude orientarea spre zona de aplicații mobile

⇣ Sari la articol

Cel mai mare retailer Orange de pe piața din România, EuroGMS, ce dispune de un numără 117 de magazine în 79 de oraşe,  împlineşte 15 ani de activitate.

Primul magazin EuroGSM era inaugurat în anul 1997 la Cluj-Napoca axându-se pe telefoane mobile şi accesorii. Din acel an, compania s-a extins prin investiții masive în dezvoltarea rețelei de magazine la nivel național și prin oferirea unei game din ce în ce mai diversificate de produse și servicii telecom. Până în 2005, compania conduce o politica masivă de dezvoltare, timp în care a inaugurat peste 90 de magazine şi a recrutat peste 350 de persoane. În perioada 2006-2008, EuroGsm preia reţele concurente precum Kopiernicus, Frontera şi Rurin. În 2007, compania lansează propriul program de francizare, procesul dovedindu-se un model de business de success, iar între 2010 şi 2011 EuroGsm desfăşoară un proces amplu de rebranding al magazinelor din reţea.

Un alt pas important are loc în anul 2011 prin diversificarea ofertei, prin încheierea unor parteneriate pe alte categorii de servicii precum plata facturilor de utilități sau vânzari de bilete la evenimente.

„Extinderea la nivel naţional a EuroGsm a fost determinată într-o primă etapă de politica de expansiune adoptată până în anul 2009. În acest interval, compania a achiziţionat şi unele reţele concurente, precum Kopernicus, Frontera sau Rurin. Ulterior, pentru a optimiza activitatea reţelei de magazine telecom, am decis să lansăm un program propriu de francizare, realizând un model de business de succes”, a explicat Zoltan Halmai, directorul comercial al EuroGsm.

De-a lungul celor 15 ani, EuroGsm a evoluat continuu la nivelul gamei de produse, de la telefoane noi şi second-hand, comercializate în primii ani de activitate, la smartphone-uri şi tablete comercializate în prezent. Oferta actuală a companiei include şi laptop-uri, telefoane fixe sau periferice pentru PC-uri şi laptop-uri.

„O evoluţie semnificativă am înregistrat şi la nivelul portofoliului de accesorii. Astfel, am trecut de la acumulatoare, am continuat cu accesoriile basic, iar în prezent ne concentrăm atenţia către comercializarea de accesorii fashion pentru telefoane high-end şi smartphone-uri”, a adăugat Halmai.

Recent, compania a iniţiat un program de fidelizare prin introducerea cardului EuroGsm, prin intermediul căruia clienţii pot cumula puncte de fidelitate, iar pe baza acestora pot beneficia de reduceri la achiziţia de produse şi servicii din oferta EuroGsm. În plus, posesorii de carduri beneficiază exclusiv şi de oferte şi pachete speciale.

„Pe lângă introducerea cardului de fidelitate EuroGsm, magazinul online reprezintă un alt proiect asupra căruia ne vom concentra atenţia în perioada imediat următoare. Ne propunem creşterea ponderii vânzărilor pe Internet în cadrul afacerilor companiei”, a mai precizat Halmai.

În plus faţă de aceste facilităţi, compania şi-a extins oferta de servicii disponibile în magazinele proprii, iar în prezent clienţii EuroGsm pot să achite facturi de utilităţi sau să achiziţioneze bilete la evenimente.

„Extinderea gamei de servicii a fost posibilă prin încheierea de parteneriate cu alţi furnizori privaţi, iar dacă serviciul de vânzări de bilete la diferite evenimente este momentan disponibil doar în Capitală, planul vizează extinderea acestor servicii conexe la nivel naţional”, a continuat Halmai.

Pe termen mediu, reprezentantul companiei aprecizază că EuroGsm îşi va concentra atenţia către îmbunătăţirea serviciilor existente şi extinderea portofoliului de produse şi servicii, precum şi către specializarea personalului, în special pe partea de vânzări.

„Ne propunem introducerea de noi servicii proprii în portofoliu, care să ne diferenţieze ca specialişti în telefonie mobilă. În plus, conectarea permanentă la noutăţile tehnologice şi achiziţionarea noilor produse lansate pe piaţă, ne vor oferi premisele creșterii cotei de piață în următorii 3 ani”, a adăugat directorul comercial al companiei. De asemenea, acesta apreciază că EuroGsm acordă o atenţie deosebită şi segmentului de aplicaţii mobile şi nu exclude ca pe viitor compania să se orienteze şi către dezvoltarea de astfel de soluţii.

Pentru acest an, reprezentantul EuroGsm apreciază o cotă de piaţă de 34% din vânzările de servicii de voce ale retailerilor Orange pe segmentul business-to-consumer, iar pentru primele trei luni din acest an, compania estimează o cotă de piaţă de aproximativ 7% din numărul total de telefoane mobile comercializate pe plan naţional.