Hashtag-uri pe Facebook. Dupa Twitter, Instagram si Google+, discutiile pot fi acum urmarite mai usor si pe Facebook

⇣ Sari la articol

Facebook a anuntat astazi implementarea urmaririi sau a cautarii dupa hashtag-uri. Cel mai mare site de socializare din lume admite ca nu reinventeaza roata prin implementarea hashtag-urilor.  Noile caracteristici sunt dezvaluite pentru a aduce conversatiile in prim plan si pentru a descoperi ceea ce spun altii despre un anumit subiect.

facebook hashtags

Hashtag-ul este un cuvant sau o alaturare de cuvinte, precedata de simbolul #, iar termenul a luat amploare inca din 2006, odata cu aparitia serviciului de socializare in doar 140 de caractere, Twitter. Twitter nu este acum singurul serviciu care se foloseste de hashtag-uri pentru a urmari un anumit topic, eveniment sau discutie cu un #hashtag predefinit, platforme cunoscute ca Instragram, Tumblr, Flickr si, mai nou, Google+ folosesc serviciul cu succes.

Cel mai recent episod Game of Thrones, „Red Wedding” a primit peste 1.5 milioane de mentionari pe Facebook, reprezentand o parte semnificativa din cei peste 5.2 milioane care au urmarit show-ul tv (pe canale oficiale). Oscar-ul a atins un nivel de audienta record, cu peste 66.5 milioane de interactiuni (comentarii si posturi). Adaugarea unor hashtag-uri, de forma #gameofthrones, #redwedding sau #oscar13 pentru aceste doua evenimente ar fi permis o urmarire mult mai fluenta si usoara pe subiect.

De asemenea, Twitter a intrecut orice alt serviciu de socializare la numarul de mentiuni la cel mai mare eveniment sportiv din SUA, SuperBowl. Peste 50% dintre reclamele care au rulat in timpul marelui eveniment sportiv au avut mentiuni ale contului de Twitter sau un hashtag, in timp ce Facebook a avut doar 4 mentiuni. Unul dintre motive este numarul de mesaje si discutii urmarite pe hashtag-uri, iar asta nu poate fi decat un motiv serios pentru care Facebook a luat in considerare aceasta implementare.

Caracterisicile hashtag-urilor pe Facebook includ cautare dupa o anumita sintagma (ex: #NBAfinals), click-ul pe un anumit hashtag dintr-un post si compunerea mesajelor direct din feed si din rezultatele de cautare.

Audienta (prieteni sau pentru toata lumea) va putea fi modificata din setari pentru un control al mesajelor.

Din cate am observat, hashtag-urile nu sunt implementate pentru toata lumea in acest momentan. Update-ul se va face treptat pentru toti utilizatorii, iar in viitor vor urma si alte update-uri care sa „ajute oamenii sa descopere mai multe dintre conversatiile din intreaga lume”, cu trenduri pe anumite hashtag-uri si insight-uri mai profunde.