Studiu Epson: Clienții preferă cumpărăturile online

⇣ Sari la articol
Studiu Epson: Clienții preferă cumpărăturile online

Conform noului studiu realizat de Epson, folosirea tehnologiei și modalitățile modern de plată cresc semnificativ afacerile retailerilor. Astfel, se pare că pentru 90% dintre consumatorii europeni percepția asupra unui brand este influențată în mod decisive de disponibilitatea unor modalități rapide de plată, 25% dintre consumatorii din Europa aleg să meargă într-un alt magazine pentru a cumpăra produsul dorit decât să stea la coadă și 38% dintre cumpărăturile făcute în Europa sunt online.

Necesitatea utilizării tehnologiei pentru ușurarea accesului clienților la produse și reducerea timpului petrecut la casele de marcat, cât și nevoia de a îmbunătăți modul în care se face retailul clasic sunt principalele concluzii ale studiului „State of European Retailing”, realizat de Epson. Acesta a căutat să identifice tendinţele de bază, provocările şi evoluţia tehnologiei în domeniul retailului în cinci state europene mari: Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie şi Spania, pe 5.000 de consumatori, câte 1.000 din fiecare țară. Nevoile retailerilor și așteptarile clienților din aceste state sunt însă similare cu cele întâlnite în România.

Unu din cinci consumatori europeni spun că de cele mai multe ori cumpără online un produs după ce l-au observat și studiat cu atenție într-un magazin clasic. Astfel, potrivit studiului, retailerii offline pierd aproximativ 20% dintre potenţialii cumpărători în favoarea magazinelor concurente care au și o prezenţă în spațiul online sau oferte omni-channel mai bune.

Studiul Epson arată că 38% dintre cumpărăturile făcute în Europa sunt online. Aproape 90% dintre cumpărătorii online spun că apelează la această modalitate pentru că li se pare distractiv și pentru că găsesc produsele la un preț mai bun.

Cu toate acestea, modalitatea principală de a face cumpărături în Europa este cea clasică, în magazine, 62% dintre tranzacţii desfăşurându-se în acest fel. Principala motivaţie pentru cumpărăturile în magazine este posibilitatea de a vedea şi atinge produsul şi de a intra imediat în posesia acestuia.

În ciuda avantajelor date de tehnologie și a experienței de shopping pe care o oferă marile magazine, 79% dintre respondenţi consideră calitatea produsului foarte importantă pentru loialitatea lor faţă de brand.

Studiul a fost efectuat de compania de cercetare Coleman Parkes pentru Epson Europe, pe 5.002 consumatori, câte 1,000 din Franţa, Germania, Marea Britanie şi Spania şi 1.002 din Italia. Au fost vizaţi consumatori din toate grupele de vârstă pentru a oferi o perspectivă reală şi completă. Studiul a ţinut cont şi de venituri, folosindu-se branduri standard specifice pentru fiecare ţară pentru a putea evidenţia eventuale tendințe şi provocări regionale.

Infografic-EPSON