Huawei pregătește lansarea laptopurilor Matebook în România

Scris de | 14 februarie, 2019
Huawei pregătește lansarea laptopurilor Matebook în România
rhdr

2018 a fost cel mai bun an pentru Huawei. Compania a urcat pe locul 2 în topul producătorilor de smartphone-uri la nivel global, iar pe piața din România s-a bucurat de o creștere a brandului și a vânzărilor, ocazie cu care urmează să vedem o extindere a portofoliul de produse. Am luat parte la o discuție cu reprezentanții Huawei România pentru a vedea cum au mers lucrurile în 2018 și care sunt planurile de viitor.

În 2017, unul din cinci români alegeau un telefon Huawei, iar astăzi unul din patru români alege un produs Huawei. Este o creștere importantă, iar Zachary Jianglinchao, Country Manager, spune că brandul Huawei a devenit solid în România, unul dintre cele mai importante aspecte când vine vorba despre vânzările de telefoane, tablete și accesorii. „Cel mai bine vândut model al companiei rămâne în continuare Huawei P20 lite, vândut numai de Black Friday în peste 60.000 de unități, chiar dacă acum gama de terminale și serii s-a diversificat cu alte terminale mai atractive sau mai performante”, spune Cosmin Moldovan, Sales Director Huawei CBG Romania.

De asemenea, succesul lui Mate 20 Pro a adus compania pe locul doi în ceea ce privește vânzările de telefoane high end (preț de peste 800 de euro).  Mate 20 Pro s-a vândut de cinci ori mai bine decât Mate 10 Pro, lansat în toamna lui 2017. Cele mai multe telefoane vândute sunt prin operatori, aproximativ 60%, în timp ce piața open market (retailerii online sau offline) a urcat în 2018 cu 3-4 procente. Pe tablete, începând cu luna august a lui 2018 Huawei a devenit numărul unu pe piața locală, chiar dacă vorbim de un segment în scădere. “Vindem multe tablete cu 4G prin operatori, iar pe piața open market se vând mai bine modelele cu Wi-Fi integrat, a declarat Cosmin Moldovan.

Urmează telefoanele pliabile, laptopurile și deschiderea mai multor magazine proprii

Filiala locală a brandului chinezesc a deschis primul Huawei Experience Shop la sfârșitul lui ianuarie, iar compania are în plan deschiderea mai multor magazine proprii. Este vizată inițial o locație premium din București, dar sunt discuții și pentru alte orașe mari din țară 0- Cluj sau Iași. Conform reprezentanților companiei, deschiderea magazinului din Afi Cotroceni a fost un test și au fost surprinși de aglomerația din unele momente ale zilei. Au fost câteva promoții interesante, dintre care una cu ceasul Huawei Watch GT, redus la 499 lei. “Am vândut 100 de bucăți în 3 ore și a fost nevoie să suplimentăm stocul”, a declarat Ciprian Mirea, CTO al Huawei Romania.

În cadrul Mobile World Congress, compania va prezenta un telefon pliabil, dar și o nouă seria de laptopuri din seria Matebook. Dacă până să vedem un telefon pliabil comercial va trebui să mai așteptăm până spre sfârșitul anului, laptopurile vor ajunge curând și pe piața din România, chiar începând cu luna martie. Vom vedea în magazine atât modele lansate în anii trecuți, cât și noile modele care urmează să se lanseze în cadrul MWC 2019.

“Laptopurile le lansăm doar pe piețele unde avem un brand puternic, iar România a ajuns în acest punct. Vom avea toată gama de laptopuri, de la 700 de euro și până la 1.500 de euro, iar pentru primul an nu avem un target de vânzări, vrem doar să le arătăm”, a declarat Zachary Jianglinchao, Country Manager Huawei Romania. Laptopurile mizează pe designul premium al produselor (ușoare, construcție din aluminiu, bezel redus) și pe ecosistemul care va fi creat în jurul terminalelor mobile, astfel încât să poți transfera informații între telefon și laptop doar printr-o atingere.

Etichete: , , , , , , , ,