Tendințe piața auto: iată ce surprize ne pregătesc producătorii de automobile

De la an la an, producătorii și dezvoltatorii de automobile ne oferă tot mai multe informații despre condusul autonom, soluții de infotainment și tehnologii viitoare.

Scris de | 12 august, 2019
Tendințe piața auto: iată ce surprize ne pregătesc producătorii de automobile
Audi turns the car into a virtual reality experience platform at CES and presents a technology that adopts virtual content to the movements of a vehicle in real time.

AUDI

Audi a prezentat la începutul acestui an unele dintre cele mai puternice idei ale companie pentru viitor: Experience Ride în e-tron. Accentul fiind pe două tehnologii pentru In-Car-Entertainment-ul de mâine.În viitor, pasagerii de pe locurile din spate vor putea experimenta mai realist filme, jocuri video și conținut interactiv folosind ochelarii Virtual Reality. În cadrul CES din acest an, Audi a prezentat o tehnologie, care adaptează conținutul virtual în timp real la mișcarea automobilului. În acest scop, a dezvoltat împreună cu Disney un joc video bazat pe filmul Gardienii Galaxiei. De îndată ce îți pui ochelarii peste ochi, te afli într-o navă spațială și ai sarcina de a te lupta într-o galaxie îndepărtată. Inovația tehnică constă în special în faptul că valorile de accelerație și de frânare ale autovehiculului sunt transferate în timpul conducerii către joc și că nava spațială din joc se manevrează pe baza acestor date. Acest lucru reduce în mod semnificativ binecunoscuta senzație de rău asimilată Virtual Reality, deoarece creierul percepe mișcările din joc și prin celelalte simțuri. Astfel, experiența de joc atinge o nouă dimensiune.Audi A8 cu funcții suplimentare

Superproducțiile se pot experimenta acum cu toate simțurile și în mașină.

Audi a prezentat, și interpretarea sa în materie de divertisment în mașină. Tehnologia preia impulsuri din scenele de film și le transpune în mișcări reale ale vehiculelor. Suspensia pneumatică, iluminatul ambiental, motoarele electrice ale scaunelor de masaj și chiar ventilația sunt controlate activ. Astfel se creează un cinematograf deosebit; superproducțiile se mișcă în adevăratul sens al cuvântului și se pot savura cu toate simțurile. În plus, spectatorul conștientizează că mașina viitorului va fi mai mult decât „doar” un automobil. Într-o etapă ulterioară și integrarea jocurilor este, imaginabilă. Dacă și când va avea loc implementarea la producția de serie, nu a fost dezvăluit.HARMAN

Specialistul american de electronice și echipamente audio și pentru automobile, a dezvăluit mai multe subiecte interesante pentru Auto-Infotainment-ul de mâine.

Harman a prezentat conceptul „Premium Digital Cockpit“, în care nu numai pasagerul din dreapta are propriul ecran, ci și pasagerii din spate se pot bucura de două ecrane. Ca și la Audi e-tron, oglinzile retrovizoare sunt înlocuite cu o combinație cameră/ecran. Pentru iubitorii de muzică, pe de altă parte, „Personi-Fi” ar trebui să fie deosebit de interesant. Utilizatorul își poate crea sunetul dorit aici prin intermediul unei aplicații și apoi se poate bucura de el ascultându-l în mașină, la căști sau prin sistemul Hi-Fi. Diferitele caracteristici ale sistemului de sunet sunt luate întotdeauna în considerare. În timp ce primele două subiecte sunt mai îndepărtate, JBL Link Drive va fi disponibil începând din primul trimestru al anului 2019. Dispozitivul pentru portul de 12 Volți, conectat cu smartphone-ul și automobilul, mărește confortul datorită asistentului Google. Telefonul poate rămâne pur și simplu în buzunar.

HERE

Cu Navigaton On Demand, Here oferă un punct de plecare interesant pentru modelele viitoare de mașini.Dacă utilizezi doar rar un ghid de traseu, Navigaton On Demand ar putea fi interesantă pentru tine. Este vorba despre o soluție software completă pentru producătorii de automobile, pentru a putea face o ofertă corespunzătoare în segmentul de volum sensibil la prețuri. Foarte interesant: datorită colaborării cu Amazon, soluția Here vine cu binecunoscutul control vocal Alexa și este un pachet puternic complet.BYTON

Producătorul chinez de automobile electrice Byton a făcut cunoscut interiorul modelelor de serie M-Byte și limuzina K-Byte.

Tânăra companie chineză Byton ia lucrurile în serios: până la sfârșitul anului va începe producția de serie a SUV-ului electric M-Byte. La standul din cadrul expoziției CES din acest an, chinezii au prezentat doar habitaclul de serie, cu ecran curbat imens, de 48 inchi, ce are o rezoluție ridicată. Utilizatorul poate defini până la trei zone de conținut și-l poate organiza conținutul în funcție de preferințele sale. În modul Full Screen Mode, șoferul poate acționa zona de mijloc și din partea dreaptă a ecranului prin tableta de 7 inchi integrată în volan. Și asistentul vocal Amazon Alexa este la bord. În anul 2020, MByte va fi disponibil și în Europa, la prețuri începând cu 43.000 de euro. În Las Vegas, pe lângă M-Byte, Byton a prezentat și o versiune de pre-producție a limuzinei K-Byte, la care senzorii necesari pentru condusul autonom au fost deja integrați într-o manieră realistă în carcasa din tablă.BIO-HYBRID

Bio-Hybrid este o companie a furnizorului de automobile Schaeffler și ap rezentat o soluție pentru mobilitatea urbană, numită Pedelecs.

Prin modelele Pedelecs, Bio-Hybrid își propune să combine caracteristicile de top de la bicicletă cu cele de la automobil, totul pentru un plus de mobilitate în oraș. Pe lângă modelul „Passenger“ cu două locuri, Bio-Hybrid a prezentat și varianta de transport „Cargo“ (vezi poza de sus). Tehnologia, designul și finisarea modelelor Bio-Hybrid sunt la nivel premium.MERCEDES

Noul Mercedes CLA poate fi admirat de fani: Coupé-ul compact cu patru uși, opțional cu noul asistent de interior, este disponibil și aici.

Noul Mercedes CLA a devenit foarte elegant. Nu doar exteriorul s-a modernizat, ci și în interior s-au schimbat multe. Este folosită unitatea Infotainment MBUX cunoscută de la clasa A. Nou este asistentul de interior opțional. Prin intermediul camerei de pe tavanul mașinii sunt înregistrate și evaluate mișcările mâinilor șoferului și ale pasagerului din față și sunt executate acțiunile corespunzătoare. Dacă de exemplu, pe timp de noapte, șoferul întinde mâna către torpedou se aprinde automat lumina din partea pasagerului. În plus, la apropiere, conținuturile display-ului sunt mărite și sunt recunoscute și gesturi, pentru a activa de exemplu luminile pentru citire.CONTINENTAL

Continental impresionează cu tehnologia orientată spre viitor, precum și prin demonstrații de condus.

În mașinile viitoare, ecranele vor juca un rol din ce în ce mai important. Cu „Integrated Interior Platform“ Continental a arătat una dintre viziunile sale (vezi poza de sus). Clusterul modelului demo conținea instrumente și display-ul media într-un design uimitor de curbat, ceea ce îmbunătățește în mod semnificativ accesibilitatea pasagerului la aplicațiile cu ecran separat. Un alt highlight a fost elementul de control 3D „Morphing Controls“. Aici, o suprafață din piele ecologică, se transformă în următorul moment în adevărate elemente de control, care de exemplu pentru reglarea aerului condiționat. Pentru aceasta, este suficient ca utilizatorul să-și apropie mâna de această suprafață și butoanele din plastic.

Etichete: , , , , , ,