Audi a anunțat E-Tron GT, un nou sedan electric de înaltă performanță, construit pe tehnologia dezvoltată pentru primul vehicul Porsche, Taycan. Lansat în această primăvară în Europa, E-Tron GT va începe de la 99.800 de euro, cu o versiune RS de top, de la 138.200 de euro. Apoi, va fi lansat în vară, cu baza GT începând de la 99.900 USD, iar RS începând cu 139.900 USD.
Pentru toți acești bani, cumpărătorii vor obține cele mai multe performanțe pe care Audi le-a făcut posibile dintr-o mașină electrică. E-Tron GT standard dispune de o putere de 350 kW sau aproximativ 470 cai putere, în timp ce versiunea RS are 440 kW sau aproximativ 590 cai putere. În modul overboost, aceste valori cresc la 522 cai putere, respectiv 637 cai putere. Cu controlul supratensiunii și al lansării, E-Tron GT poate ajunge la 100 de kilometri pe oră în 4,1 secunde, iar versiunea RS face acest lucru posibil în doar 3,3 secunde.
Ambele modele ating această performanță cu o configurare cu tracțiune integrală cu două motoare, alimentată de un acumulator de 93 kWh (cu 85 kWh de energie utilizabilă). Acumulatorul folosește și tehnologia de 800 de volți, care nu numai că permite GT să funcționeze la niveluri ridicate, ci va permite, de asemenea, o încărcare mai rapidă. Audi spune că doar cinci minute vor recupera autonomia de 100 de kilometri, atunci când este conectat la o rețea de încărcare de mare viteză, cum ar fi Electrify America de la Volkswagen.
Dacă aceste numere sună familiar, este pentru că este exact aceeași configurație o are și Porsche Taycan. Acesta a fost planul de la care s-a pornit, atunci când conceptul GT a fost dezvăluit pentru prima dată la Salonul Auto din 2018 și chiar a apărut în Avengers: Endgame. Audi spune că E-Tron GT de bază ar trebui să aibă o autonomie de „mai mult de 488 km la o încărcare completă.
În ciuda faptului că este o mașină atât de scumpă, prețul de bază al E-Tron GT va crește și mai mult pentru cumpărătorii care doresc cea mai avansată tehnologie a producătorului auto german. Farurile cu LED Matrix LED, care au un sistem complex de oglinzi care pot modela lumina în moduri foarte specifice, sunt o opțiune. Există, de asemenea, un afișaj opțional head-up care poate proiecta informații pe parbriz. Direcția integrală este disponibilă, dar numai ca opțiune. Sistemul de sunet Bang & Olufsen este de asemenea opțional.
Modelul RS mai scump include unele dintre aceste caracteristici, deși prețul său poate crește, în funcție de roțile montate sau dacă se optează pentru un acoperiș cu fibră de carbon. Sticla izolatoare de zgomot pe geamurile laterale și spate este, de asemenea, o opțiune, la fel și scaunele de masaj.
Ambele GT-uri E-Tron sunt echipate cu două afișaje – un grup de instrumente digitale de 12,3 inci și un ecran tactil de 10,1 inci – care sunt alimentate de cea mai recentă versiune a sistemului de infotainment Audi. Asta înseamnă că există un cip LTE Advanced pentru conectivitate Wi-Fi la bord, navigație alimentată de hărțile Here, o aplicație însoțitoare pentru smartphone pentru controlul ușilor.
În total, E-Tron GT este cel mai dotat Audi electric până în prezent. Este genul de lucru care ar putea concura în mod corespunzător (în anumite privințe) cu noul model S actualizat al Tesla și oferă clienților opțiunea de performanță la nivel de Porsche Taycan într-un pachet diferit. Audi a livrat deja zeci de mii de SUV-uri și Sportback-uri E-Tron, primele sale modele electrice lansate în urma scandalului Dieselgate al Grupului Volkswagen.