Wang Wei, Country Manager Huawei CBG România: „Toate datele noastre arată că ne aflăm pe o pantă ascendentă pe piața locală, atât în privința vânzărilor, cât și din punctul de vedere al market share”

Wang Wei, Country Manager Huawei CBG România: „Toate datele noastre arată că ne aflăm pe o pantă ascendentă pe piața locală, atât în privința vânzărilor, cât și din punctul de vedere al market share”

Huawei este una dintre cele mai importante companii producătoare de smartphone-uri din lume, iar prezența acesteia pe piața din România este atât una de durată, cât și una de succes. Deși trece prin momente mai grele, din cauza embargoului impus de Statele Unite asupra serviciilor Google, producătorul din China s-a reorientat rapid și acum se poate mândri cu propriul său ecosistem și magazin de aplicații, Huawei AppGallery. connect România a stat de vorbă cu Wang Wei, managerul pe România a Huawei Consumer Business Group, despre provocările cu care s-a confruntat compania într-un an 2020 care a fost extrem de complicat pentru toată lumea, despre planurile de viitor ale producătorului pentru piața din România dar și despre câți utilizatori români folosesc AppGallery.

Scris de | 6 aprilie, 2021

*Interviu publicat în revista connect, nr 162. 

connect: Care este cota de piață a companiei pe piața din România? Câte smartphone-uri a livrat Huawei în 2020?

Wang Wei: Chiar dacă anul trecut lanțul de aprovizionare global al Huawei a fost supus unor provocări semnificative, compania a făcut toate eforturile necesare pentru a găsi soluții și pentru a-și îndeplini angajamentele față de consumatori. Astfel, Huawei Consumer Business Group a generat rezultate financiare pozitive în primele trei trimestre ale anului 2020, cu venituri de 671,3 miliarde CNY (102,6 miliarde USD), înregistrând o creștere de 9,9% față de aceeași perioadă a anului trecut. Marja de profit net a companiei în această perioadă a fost de 8%, astfel că rezultatele financiare ale Huawei au îndeplinit așteptările companiei. Mai mult, Huawei a reușit să se mențină în topul preferințelor consumatorilor și pe plan local, atât în ceea ce privește categoria smartphone, cât și categoriile de PC și tablete și dispozitive purtabile. Așadar, am înregistrat o evoluție constantă a vânzărilor, care a culminat prin atingerea unui prag istoric pe plan local, în ceea ce priveste cota de piata. Acest rezultat reprezintă o performanță absolută pentru noi, care s-a tradus concret printr-o creștere de 3 puncte procentuale a cotei de piață în categoria smartphones în perioada ianuarie – septembrie 2020, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent (conform GFK). Aceste rezultate nu pot decât să ne bucure și să ne ambiționeze să continuăm să livrăm cele mai inovatoare soluții pentru consumatori, alături de partenerii noștri locali și globali.

connect: Care este cel mai bine vândut smartphone produs de Huawei în România?

Wang Wei: Așa cum era de așteptat, iubitorii de tehnologie și nu numai au fost impulsionați de lansarea celor mai noi și performante smartphone-uri, atât în categoria vârfurilor de gamă, cât și în categoria de telefoane accesibile. Astfel, au adus rezultate impresionante, încă din perioada de precomandă, vârfurile de gamă HUAWEI P40 Series, lansate în luna martie a anului 2020, și HUAWEI Mate 40 Pro, lansat pe plan local spre finalul anului. Numărul mare de comenzi înregistrate încă dinaintea lansării oficiale pe piață a noilor telefoane reconfirmă apetitul crescut al consumatorilor români pentru tehnologii de ultimă oră, design premium și funcționalitate impecabilă. Categoria de telefoane mid-range a performat și ea la fel de bine. Astfel, cel mai bine vândut model din segmentul de smartphone-uri accesibile a fost HUAWEI P40 lite, care a înregistrat rezultate considerabil mai bune decât predecesorul HUAWEI P30 lite.

connect: Cum v-a afectat situația medicală din 2020 și cum ați reușit să faceți față unui an dificil?

Am încercat să fim cât de relevanți posibil și să anticipăm nevoile consumatorilor noștri

Wang Wei

Wang Wei: Am preîntâmpinat efectele unui an dificil printr-o strategie foarte bine pusă la punct și care i-a avut tot timpul în prim-plan pe utilizatorii Huawei. Așadar, am încercat să fim cât de relevanți posibil și să anticipăm nevoile consumatorilor noștri, într-un context în care cel mai important lucru a fost siguranța lor și a celor dragi, prin respectarea măsurilor de distanțare socială. Prin tehnologii de ultimă oră și un raport calitate-preț excelent, am venit în întâmpinarea acestora cu posibilitatea de a rămâne conectați cu persoanele apropiate, cu activitatea profesională și de studiu sau cu activitățile de divertisment.

Toate dispozitivele disponibile în portofoliu au contribuit în mod esențial la conturarea unui stil de viață mai conectat, în care un simplu clic îi apropie pe utilizatori de familie și prieteni, de proiectele personale sau de activitățile care îi relaxează – smartphone- uri, tablete, laptop-uri și dispozitive purtabile, printre care se numără căștile și smartwatch-urile.

În plus, am ținut cont și de schimbările de natură financiară resimțite de o parte a populației și am gândit și lansat o serie de promoții speciale și oferte tip bundle pentru toate categoriile de dispozitive Huawei, pentru ca pasionații de tehnologie să poată beneficia de cel mai bun raport calitate-preț al produselor lor preferate. În plus, am lansat serviciul door- to-door gratuit pentru preluarea dispozitivelor care aveau nevoie de reparație chiar din casele utilizatorilor și programul de loializare Huawei Buy Back, care le permite acestora să își achiziționeze smartphone-ul preferat Huawei la un preț special, printr-un discount semnificativ primit în schimbul telefonului pe care nu îl mai folosesc – indiferent de marcă. Toate aceste măsuri și soluții și-au arătat eficiența și au condus la obținerea unor rezultate remarcabile într-un context dominat de multe provocări.

connect: Cum vă așteptați să evolueze piața de smartphone-uri în 2021? Ce planuri aveți pentru anul în curs?

Wang Wei: Suntem optimiști și credem cu tărie că 2021 va fi un an foarte bun și că vânzările de smartphone-uri vor fi și mai mari decât anul trecut. Previziunile arată că piața va depăși efectele anului trecut, iar semnele de redresare sunt deja vizibile. În ceea ce privește strategia Huawei, vom continua să le oferim consumatorilor acces la tehnologii hardware premium și la soluții inovatoare în ceea ce privește performanța și specificațiile dispozitivelor. În plus, ne vom îndrepta atenția și asupra lansării unor noi categorii de produse pe piața locală – cea de televizoare inteligente.

Totodată, vom investi în continuare în dezvoltarea ecosistemului HMS și a magazinului de aplicații HUAWEI AppGallery, care cuprinde deja peste 2.000 de aplicații locale și zeci de mii de aplicații internaționale cu profil bancar, utilitar, medical, educațional, dar și numeroase categorii de divertisment.

Această dezvoltare rapidă și interesul din ce în ce mai crescut al utilizatorilor pentru magazinul nostru propriu ne determină să facem toate eforturile necesare pentru a le aduce acestora mai aproape toate aplicațiile de care au nevoie în activitățile de zi cu zi. În plus, vom continua să le oferim consumatorilor noștri o experiență de neegalat în cadrul ecosistemului Huawei, punându-le la dispoziție posibilități de conectare variate și eficiente. Astfel, utilizatorii noștri își pot monitoriza perfomanțele sportive și calitatea somnului prin intermediul ceasurilor inteligente, pot rămâne conectați cu ajutorul smartphone-urilor lor în timp ce ascultă muzica preferată în căști, pot căuta informații utile pe tabletă sau laptop și își pot ține sub control greutatea corporală cu ajutorul cântarelor inteligente Huawei. Și acesta este doar începutul. Tehnologia este aici pentru a ne ușura viețile și intenționăm să o facem accesibilă tuturor consumatorilor Huawei.

connect: Au existat probleme cu stocurile la distribuitorii Huawei? Ar trebui să ne așteptăm la probleme de logistică și aprovizionare în 2021?

Wang Wei: Avem parteneriate de lungă durată cu distribuitorii noștri și colaborăm îndeaproape pentru a asigura stocurile necesare chiar și în contextele mai dificile. Datorită încrederii reciproce și a experienței în ceea ce privește identificarea celor mai bune soluții chiar și în situații neprevăzute, am reușit să onorăm comenzile la timp, astfel că nu au existat blocaje. La fel ca anul trecut, și în 2021 vom depune toate eforturile necesare pentru a putea satisface toate cererile, astfel încât utilizatorii noștri să se bucure de dispozitivele lor preferate în cel mai scurt timp.

connect: Cum au evoluat vânzările online față de vânzările din magazinele offline? Ce planuri aveți cu magazinele Huawei Experience Store, plănuiți deschiderea altor magazine pentru acest an?

Wang Wei: Reducerea mobilității oamenilor, dar și orientarea acestora către digital au propulsat platformele online în topul celor mai importante canale de vânzare pentru produsele Huawei. Astfel, vânzările online au avut o evoluție spectaculoasă care ne-a bucurat și care ne-a determinat să ne orientăm strategia către mediul virtual. În acest sens, am realizat lansări de produs exclusiv online, iar ofertele noastre speciale, despre care aminteam și anterior, s-au desfășurat cu precădere pe website-ul oficial sau pe site- urile partenerilor noștri.

Și în acest an ne vom asigura că produsele noastre vor fi listate în toate punctele de vânzare online ale partenerilor noștri, întrucât tot mai mulți consumatori au apelat la mediul online pentru a-și face cumpărăturile. În același timp, ne dorim să le oferim servicii de calitate utilizatorilor noștri și să fim cât mai aproape de aceștia. Prin urmare, la începutul lunii februarie, am inaugurat un nou punct de service autorizat în Băneasa Shopping City, București, situat chiar în apropierea Huawei Experience Store. Huawei Costumer Service Center îi așteaptă pe utilizatori cu servicii rapide și de înaltă calitate pentru dispozitivele lor, indiferent de categorie – smartphone, PC și tablete sau wearables.

connect: La nivel mondial, Huawei a livrat în 2020 mai puține modele decât în 2019. Cum vă așteptați să evolueze lucrurile pe piața locală?

Raportul calitate preț a fost principala noastră prioritate în ceea ce privește lansările care au avut loc anul trecut.

Wang Wei

Wang Wei: Așa cum am menționat mai sus, anul trecut a fost unul plin de provocări pentru consumatori, așa că ne-am concetrat mai mult pe livrarea calității decât pe cea a cantității. Lansarea unor dispozitive cât mai utile pentru un context dominat de nevoia de siguranță și de nevoia de un raport-calitate preț excelent a fost principala noastră prioritate în ceea ce privește lansările care au avut loc anul trecut. Anul în curs arată promițător, iar noi suntem convinși că ne vom bucura de rezultate și mai bune, pe măsură ce vom reuși să ne adaptăm cu toții la noua realitate. Anul 2021 pregătește surprize frumoase pentru consumatori – lansarea unor dispozitive care, cu siguranță, vor contribui și mai mult la un stil de viață cât mai conectat și cât mai eficient, indiferent de provocări.

connect: A trecut mai bine de un an de când Huawei a primit interdicția de a face comerț cu Statele Unite, iar AppGallery a devenit magazinul principal de aplicații pe noile modele Huawei. Care este evoluția HUAWEI AppGallery?

Wang Wei: Încă de la lansare, HUAWEI AppGallery s-a bucurat de o evoluție rapidă și impresionantă. Biblioteca virtuală a înregistrat o tendință în creștere în ceea ce privește integrarea celor mai populare aplicații în activitățile de zi cu zi ale utilizatorilor din România – atât aplicații locale, cât și internaționale. Astfel, magazinul HUAWEI AppGallery se bucură de popularitate atât în privința utilizatorilor, cât și a furnizorilor de conținut și a dezvoltatorilor: de la 0 la peste 200 de dezvoltatori enterprise şi alte câteva sute de dezvoltatori individuali într-un singur an de la lansare. În prezent, în România, avem 530 de dezvoltatori locali prezenți în HUAWEI AppGallery cu aplicațiile lor.

Pentru utilizatori este foarte important faptul că HUAWEI AppGallery include din ce în ce mai multe aplicații din zone de interes diferite, dar și că prin intermediul acestui magazin virtual au acces la promoții exclusive și la concursuri speciale cu premii atractive. Astfel, în intervalul septembrie 2019 – septembrie 2020, campaniile derulate în HUAWEI AppGallery au înregistrat un număr de peste 25.000 de câştigători şi premii în valoare de aproximativ 1.500.000 euro. Creşterea numărului de utilizatori înregistrată în perioadele de campanie este de 184%. Pe de altă parte, în ceea ce îi privește pe furnizori, ne-am angajat să punem la dispoziția lor kituri de integrare a aplicațiilor, instruire, asistență tehnică și o gamă largă de activități de marketing și promoționale pentru a ușura întregul proces, iar utilizatorii să poată beneficia de toate aplicațiile care îi interesează.

connect: Câte smartphone-uri cu Huawei Mobile Services sunt în România și câți utilizatori români înregistrează AppGallery?

Wang Wei: Cu fiecare nouă lansare, raportăm creșteri în privința numărului de telefoane prevăzute cu Huawei Mobile Services pe piața locală. Toate smartphone- urile recent lansate sunt prevăzute cu HMS. Este vorba atât despre Seria HUAWEI Mate 30, Seria HUAWEI P40 (vârfurile de gamă HUAWEI P40 Series și modele mid-range HUAWEI P40 lite și HUAWEI P40 lite E), Seria HUAWEI Y Series și Seria HUAWEI Mate 40. În același timp, și numărul de utilizatori HUAWEI AppGallery este în continuă creștere. Conform celor mai recente date, numărul celor care folosesc în mod activ AppGallery se ridică lunar la 42 de milioane de utilizatori la nivel internațional, astfel că implicit a crescut și numărul de utilizatori români retail și etail, prezența activă în mediul online, implicarea în industria locală de eSports, precum și pregătirea unor lansări extrem de interesante.

connect: Ce alte aplicații recomandați utilizatorilor să instaleze din universul AppGallery?

Wang Wei: HUAWEI AppGallery cuprinde deja mii de aplicații românești și zeci de mii de aplicații internaționale atât din zona de banking, știri, educație, divertisment, shopping, utilitare, cât și aplicațiile operatorilor locali. HUAWEI AppGallery acordă o atenție sporită și zonei de educație, astfel că platforma oferă consumatorilor aplicații locale care au devenit cunoscute și utilizate și la nivel global. Printre acestea, se numără aplicațiile de învățare a limbilor străine de la Mondly, celebre pentru colaborările de renume la nivel internațional, dar și ale celor de la Meta Language Pro, precum Learn English, French sau German. Toate aceste categorii enumerate mai sus cuprind aplicații de top, utile în activitățile zilnice ale utilizatorilor și acoperă nevoi diverse – de la cele de socializare, până la cele de divertisment sau de productivitate.

connect: Există zvonuri că Huawei ar putea închide sau restrânge birourile din unele țări din Europa în urma politicilor restrictive de comerț cu SUA/Europa, cât și a vânzărilor mai slabe de terminale? Ne puteți spune câți angajați sunt în România și dacă există motive de îngrijorare pentru filiala locală?

Ne aflăm pe o pantă ascendentă pe piața locală, astfel că infirmăm zvonurile privind închiderea birourilor din România

Wang Wei

Wang Wei: Toate datele noastre arată că ne aflăm pe o pantă ascendentă pe piața locală, atât în privința vânzărilor, cât și din punctul de vedere al market share. De aceea, nu putem decât să infirmăm astfel de zvonuri. Încă de la înființarea pe piața din România, Huawei a reușit să creeze aproximativ 2.000 de locuri de muncă direct și alte 4.000 de locuri de muncă în rețeaua de parteneri. Astfel, am reușit să dezvoltăm un adevărat ecosistem de specialiști, contribuind la dezvoltarea profesională a multor ingineri și specialiști în tehnologie, ceea ce ne face încrezători că ne vom continua expansiunea pe plan local, asigurând astfel și mai multe locuri de muncă în comunitățile în care activăm.

connect: O întrebare obișnuită printre intervievații Connect. Ce dispozitive Huawei utilizați în activitățile de zi cu zi?

Wang Wei: Activitățile zilnice nu ar fi, cu siguranță, la fel de eficiente, dacă nu aș avea mereu la îndemână dispozitivele Huawei. Printre gadgeturile absolut indispensabile atât la birou, cât și în timpul liber, se numără smartphone-ul HUAWEI Mate 40 Pro, laptop-ul HUAWEI Mate- Book X Pro, căștile HUAWEI FreeBuds Pro și ceasul inteligent HUAWEI Watch GT2 Pro, pe care îl recomand tuturor celor care vor să se bucure de un stil de viață mai activ și de acces permanent la starea lor de sănătate. Toate aceste dispozitive mă ajută să rămân conectat la tot ceea ce contează pentru mine și, totodată, îmi oferă posibilități infinite în ceea ce privește multitaskingul și accesul la tehnologii performante în materie de funcționalitate, baterie sau camere foto.

Konika Minolta - Mobotix 7

Etichete: , , ,