Sectorul producătorilor de mașini autonome devine din ce în ce mai mic, după ce Lyft a devenit ultima companie care își vinde divizia creată pentru dezvoltarea acestora unui subsidiar al Toyota.
Woven Planet Holdings este compania care va achiziționa divizia de vehicule autonome a celor de la Lyft, numită Level 5, într-o tranzacție de 550 de milioane de dolari cash, cu un avans de 200 de milioane de dolari primit deja de Lyft. Restul sumei, cele 350 de milioane de dolari, vor fi plătite în următorii 5 ani.
Lyft spune că decizia de a vinde Level 5 îi va permite să economisească anual aproximativ 100 de milioane de dolari, punând compania într-o poziție mai bună de a avea un profit substanțial. Tranzacția include și un acord al celor de la Toyota de a folosi platforma și datele celor de la Lyft în cazul în care va lansa un serviciu comercial prin subsidiara Woven Planet.
Acordul dintre cele două este așteptat să se finalizeze în a doua parte a acestui an, și va marca finalul unei călătorii de patru ani a celor de la Lyft în lumea dezvoltării automobilelor autonome. Compania va păși pe urmele rivalului său american, Uber, care a luat la rându-i decizia de a renunța la această divizie pentru a încerca să obțină profit. Anul trecut, Uber a vândut proiectul său autonom celor de la Aurora, un startup fondat de fostul lider al programului de vehicule autonome de la Google.
Proiectul celor de la Lyft nu a fost desfășurat la o scară la fel de largă ca al celor de la Uber, constând în principal dintr-o colaborare cu Aptiv în Las Vegas prin care a completat zeci de mii de călătorii în regim de taxi, cu vehicule autonome (în care exista însă un șofer, în cazul în care ceva nu decurgea conform planului).
Lyft a lansat Level 5 în 2017, cu o promisiune extrem de curajoasă, anume că în 2021 „majoritatea” călătoriilor clienților săi vor fi făcute cu vehicule autonome. A urmat angajarea câtorva sute de ingineri pentru a popula o fabrică din Palo Alto, California. Un an mai târziu, Lyft a cumpărat un startup de realitate augmentată britanic, Blue Vision Labs, pentru 72 de milioane de dolari. Din nefericire pentru compania americană, predicțiile sale cu privire la răspândirea vehiculelor autonome nu au fost corecte, iar acestea rămân în continuare o tehnologie departe de utilizarea în masă.