Cum încearcă Spotify să se diferențieze de Apple Music

Scris de | 1 iulie, 2021
Cum încearcă Spotify să se diferențieze de Apple Music

În ultimele două luni, Spotify a participat la concerte virtuale cu plată în aplicație. Acum, un nou raport din The Information spune că serviciul de streaming explorează nu doar accesul la evenimente virtuale, ci și evenimente live. Dacă va avea succes, mișcarea potențială ar putea însemna o altă sursă de venituri pentru Spotify, îmbunătățirea relațiilor cu artiștii și o modalitate de a se diferenția de Apple Music.

Surse apropiate problemei au declarat pentru The Information că, având în vedere că Spotify consideră o intrare serioasă în activitatea evenimentelor, va folosi datele bogate de pe platforma sa pentru a ajuta artiștii să planifice și să găzduiască concerte virtuale și poate chiar live.

Pentru mini-concertele virtuale din mai și iunie pe care le-a susținut recent, Spotify a vândut bilete la 15 USD fiecare. Raportul de astăzi spune că Spotify explorează continuarea vânzării de bilete pentru eventuale evenimente viitoare, care ar oferi o nouă sursă de venituri pentru afacerea sa de streaming.

Este posibil ca impactul veniturilor pe termen mediu să fie minim, deoarece Spotify nu intenționează să încerce să concureze cu giganții care domină activitatea evenimentelor majore, precum LiveNation și Anschutz Entertainment Group, au spus oamenii. Dar alte două beneficii notabile ar fi o oportunitate pentru Spotify de a-și îmbunătăți relația cu artiștii și de a-i ajuta să decidă unde să desfășoare spectacole, precum și să se deosebească de Apple Music.

În schimb, serviciul de streaming muzical consideră că există o oportunitate de a utiliza date despre obiceiurile de ascultare pentru a ajuta artiștii muzicali să planifice concerte în zone mai puțin populate, piețe care sunt prea mici pentru artiștii mari și pentru companiile mari. Această abordare ar ajuta Spotify să demonstreze artiștilor cum le poate ajuta cariera. Și oferind bilete la propriile evenimente, Spotify poate ajuta la diferențierea serviciului său de streaming de cel al marelui său rival, Apple Music. Apple obișnuia să organizeze anual festivalul muzical iTunes, redenumit Apple Music Festival, înainte de a fi anulat după un deceniu în 2017. Au existat o varietate de evenimente Apple Music în ultimii doi ani, inclusiv concerte gratuite în magazinele Apple, dar nimic care să se compare cu concertele virtuale și live plătite pe care Spotify le are în vedere.

Etichete: , , ,

Sursa: Spotify may move into virtual and live concerts as way to differentiate from Apple Music