REVIEW Sonos Beam (Gen 2) – Upgrade-ul soundbar-ului compact

Scris de | 30 septembrie, 2021

În urmă cu câteva săptămâni, Sonos anunța cea de-a doua lansare a sa din 2021: soundbar-ul Beam (Gen 2), aflat acum la a doua generație, prima versiune a sa fiind anunțată în 2018. Iar de aproximativ o săptămână, experiența mea de entertainment de acasă a primit un upgrade, cu ajutorul acestui soundbar compact.

Sonos Beam Gen 2 este al doilea soundbar de la Sonos pe care îl testez, după Arc, lansat anul trecut, versiunea mai masivă și mai lunguiață, potrivită pentru camerele foarte mari și cei care voiau un sunet similar cu cel dintr-o sală de cinema. Beam e mai compact însă, fiind destinat utilizării în camere de dimensiuni medii și mai mici, sufragerii de apartamente, poate chiar dormitor pentru cine are bani de două televizoare și mai multe soundbar-uri.

Unboxing și design

Experiența de unboxing este tipică Sonos, adică premium. Beam Gen 2 vine într-o cutie care se poate căra ca o valiză, realizată din materiale reciclate, iar înăuntru vei găsi, pe lângă soundbar, care este înfășurat într-un textil, și un cablu de conectare HDMI (eARC), dar și un adaptor pentru televizoarele care nu au un astfel de port. Evident, nu lipsește manualul de instrucțiuni cu privire la soundbar, cum îl conectezi etc.

Design-ul este unul clasic, soundbar-ul fiind disponibil în două culori, alb sau negru (eu am primit cea de-a doua variantă) fără elemente care să iasă în evidență. E simplu, elegant și se potrivește în 99,9% din locuințe. Este puțin cam înalt totuși, cred că are dimensiuni similare cu Sonos Arc din acest punct de vedere, și senzorul televizorului meu, care are picioare foarte joase, a fost blocat odată ce l-am plasat în fața sa, astfel că am fost „forțat” să mă ridic uneori de pe canapea ca să schimb programul sau să deschid un serviciu de streaming. Deci, dacă intenționezi să iei un soundbar, mare atenție la înălțimea sa și unde îl poziționezi.

Din fericire, Sonos Beam Gen 2 poate fi montat pe perete, la nevoie, însă va trebui să cumperi un suport special de pe site-ul Sonos.

Partea de sus este mată, și tot aici vei găsi controalele de volum și butonul de mute, care se acționează prin touch. Aici se vor și aduna mici scame, fire de păr de la animale (dacă ai așa ceva), deci ar fi bine să ștergi ușor zona asta cam o dată la câteva zile. De jur împrejurul soundbar-ului vei observa un grilaj, în spatele căruia se ascund difuzoarele și alte elemente interne.

Sunet și funcții

Principala noutate a lui Sonos Beam Gen 2 este suportul pentru Dolby Atmos, tehnologia de sunet a companiei americane, oferind acum un sunet cu efect 3D, pentru o imersiune mai bună în filmul sau serialul pe care îl urmărești sau chiar jocul pe care îl joci.

Dincolo de această descriere pompoasă însă, realitatea este că sunetul lui Beam Gen 2 este foarte bun, puternic, clar, și cu un soundstage echilibrat. Bass-ul este puternic, și orice sunet jos beneficiază din plin de acea gravitate pe care o aștepți, iar sunetele înalte precum, spre exemplu, o partitură de operă folosită într-o scenă de acțiune pentru a spori efectul dramatic, îți vor umple camera imediat. Cel mai mult beneficiază de pe urma sistemului Dolby Atmos filmele horror, pentru că spre exemplu scenele tensionate, în care un personaj este urmărit, se aud mult mai bine – pașii par să fie mai apropiați de tine și începi parcă și tu să simți amenințarea care îl pândește pe el.

Există și câteva moduri în aplicația Sonos menite să îți îmbunătățească experiența de ascultare, precum Speech Enhancement, care are rolul de a amplifica vocile oamenilor pentru a nu pierde din dialog. Practic, este un boost de claritate, foarte util mai ales atunci când asculți la un volum mai scăzut sau când chiar filmul pe care îl vezi are vocile personajelor trase la un volum mai scăzut (da, filme românești, la voi mă uit).

O altă funcție pe care o vei găsi în aplicație este Night Sound, care are rolul de a reduce intensitatea sunetelor puternice și de a le crește puțin pe cele scăzute și pe care o poți folosi, evident, noaptea. Night Sound e utilă mai ales dacă împarți locuința cu un așa-numit „early sleeper”, care preferă să meargă la culcare devreme și te ajută și să nu îți deranjezi vecinii foarte tare, pentru că va mai tăia din bass-ul soundbar-ului. Pe acesta îl poți ajusta însă și din aplicația Sonos, alături de treble și loudness.

Pentru posesorii de iOS nu lipsește Trueplay, o funcție care îți examinează camera în care instalezi Sonos Beam Gen 2 și adaptează sunetul în funcție de felul în care este aceasta organizată. Nu e și cazul meu, deci aici nu pot să mă pronunț.

Conectare și aplicație

Am lăsat la sfârșit conectarea pentru că, de această dată, totul a mers perfect. Nu mă surprinde totuși, îmi amintesc că și atunci când am testat Sonos Arc, procesul a decurs mult mai rapid și mai ușor decât în cazul boxelor companiei americane.

Doar conectezi Beam Gen 2 la Wi-Fi și apoi la televizor și urmezi instrucțiunile din aplicație, iar utilizarea va fi extraordinar de simplă apoi. Ai controale din aplicație, astfel că poți schimba volumul de acolo, poți adăuga servicii precum Spotify sau TIDAL dacă vrei să asculți muzică la soundbar și poți adăuga chiar și asistenți digitali, deoarece Beam Gen 2 are microfon integrat.

Sonos Beam Gen 2 este un upgrade excelent pentru prima generație și o soluție foarte bună pentru cei care sunt în căutarea unui soundbar compact. Are același sunet puternic și bine echilibrat, caracteristic Sonos, un soundstage variat, potrivit și pentru ascultat muzică, dar în principal calibrat pentru filme și un design simplu, elegant, care se potrivește oriunde. Principala sa problemă pentru majoritatea utilizatorilor va fi prețul - 2499 de lei nu e tocmai un preț accesibil, însă dacă vrei să ai parte de un mic-mare upgrade la cinemaul tău din living, Sonos Beam Gen 2 nu te va dezamăgi.

• Integrarea Dolby Atmos face ca filmele și serialele să se audă mult mai bine și mai aproape de tine.
  • Design elegant, potrivit în marea majoritatea a camerelor într-una din variantele sale (alb sau negru).
  • Funcțiile Speech Enhancement și Night Sound.