REVIEW Halo Infinite Multiplayer (Beta): Întoarcerea unui gigant

O să fiu sincer: subiectul acestui material trebuia să fie altul decât cel pe care îl vezi în titlu. Planul inițial era ca rândurile pe care le scriu aici să fie despre Forza Horizon 5, una dintre cele mai anticipate lansări ale Xbox Game Studios, un joc care a dat câmpiile Marii Britanii pe pitorescul Mexciului, cu ale sale plaje, jungle și un vulcan activ.

Și totul părea să meargă perfect în direcția asta: am pre-instalat Forza în ideea că îl voi juca în weekend-ul lansării sale, și voi petrece suficiente ore în el ca să îmi formez o opinie pertinentă. Însă în acel weekend am terminat în sfârșit Far Cry 6, și am luat decizia de a lăsa primele mele minute în Forza pe luni, 15 noiembrie. Problema este că tot atunci a avut loc evenimentul de celebrare a 20 de ani de la apariția primului Xbox, prilej cu care Microsoft a anunțat o surpriză (da, mai avem așa ceva în 2021, în mod surprinzător): modul multiplayer al lui Halo Infinite, care era programat să se lanseze undeva în luna decembrie, a devenit disponibil la sfârșitul evenimentului, gratuit, atât pe PC, cât și pe Xbox.

Ce a urmat e ușor de intuit: Forza Horizon 5 a trecut pe planul 2, Halo Infinite a ajuns pe PC-ul și pe Xbox Series X-ul meu și ore bune s-au pierdut în cel mai important titlu poate din ultimul deceniu al Xbox Game Studios. Pentru că da, Forza este o serie excelentă și un atu imens pentru Microsoft, la fel și titlurile precum Psychonauts sau Gears of War, dar toată povestea Xbox a început cu un singur nume: Halo.

Halo Infinite trebuia să fie lansat la sfârșitul anului trecut, odată cu Xbox Series X, însă o prezentare de gameplay deloc reușită, care a avut loc cu câteva luni înainte, a dus la amânarea jocului cu un an de către cei de la 343 Industries și Xbox Game Studios. Majoritatea fanilor seriei au fost însă de-acord că amânarea de un an reprezintă cea mai bună decizie, deoarece Halo Infinite părea, la acea vreme, departe de promisiunile pe care ar fi trebuit să le respecte, mai ales din punct de vedere grafic.

Fast forward însă până pe 15 noiembrie, și Microsoft anunță că multiplayer-ul lui Halo Infinite devine oficial disponibil, deși este în continuare tratat ca o versiune Beta. Oferă însă experiența completă de multiplayer pe care o vei avea și la lansare, inclusiv modul Ranked, așa că putem vorbi fără probleme de un mod complet de joc – și implict de un review al acestuia.

Pe 8 decembrie vine varianta oficială, finală, a multiplayer-ului, alături de povestea jocului, care te va pune încă o dată în pielea lui Master Chief, una dintre cele mai emblematice figuri ale gaming-ului. Poate vom trata și subiectul acesteia în acel moment, dar până atunci vreau să examinăm puțin motivele pentru care Halo Infinite m-a ținut lipit de controller de când s-a lansat.

Gameplay

Cel mai important lucru la orice shooter este gameplay-ul, iar Halo Infinite strălucește la acest capitol. Spre deosebire de titlurile anterioare, Infinite a reușit să găsească acel echilibru, acel „happy medium” între funcția de sprint și dimensiunile mai reduse ale hărților pentru care jocurile create de Bungie au ajuns celebre. Poți juca 4 contra 4, în sistem casual sau ranked, precum și 12 contra 12, în așa-numitele „Big Team Battles”.

Gameplay-ul lui Halo Infinite este foarte fast paced, fie că vorbim de varianta de Xbox sau cea de PC. În ambele, mișcarea ta pe hartă este esențială și o bună cunoaștere a hărților este necesară dacă vrei să fii competitiv, pentru a ști unde apar cele mai bune arme și perk-uri.

Câteva mici precizări pentru cei care poate nu sunt familiari cu Halo și Infinite va reprezenta primul lor contact cu seria celor de la Microsoft. Halo este un shooter mult mai tactic decât pare la prima vedere. Nu, nu te gândi că vorbim aici de Escape from Tarkov, pentru care ai nevoie să fi terminat o facultate ca să îl joci, însă există anumite elemente care îl diferențiază de orice alt shooter. Nicio armă nu seamănă cu alta, astfel că poți găsi unele pistoale sau mitraliere care funcționează cu moduri diferite de tragere sau cu efect de lock-on, în care odată ce ai ținta în apropiere, gloanțele se vor duce după aceasta. Ai nevoie de multe lovituri cu majoritatea armelor, existând doar câteva cu care poți realiza un one-shot. De asemenea, există un focus major pe realizarea unor „chain moves”, spre exemplu trasul cu un shotgun, „înlănțuit” cu apropierea de adversar și lovirea lui.

Dacă nu ai mai jucat până acum Halo și vii de la un Call of Duty sau Battlefield, Infinite te poate copleși puțin cu toate aceste mecanici și learning curve-ul său care nu este tocmai ușor. Vei pierde multe bătălii, vei face greșeli grave și va dura ceva până vei putea fi cu adevărat competitiv. Personal, ador însă acest lucru la un joc, mai ales dacă are un gameplay distractiv, care are acea notă de recompensare a jucătorului. Iar la Halo Infinite acesta este unul dintre cele mai importante atuuri.

În niciunul din duelurile pe care le-am pierdut nu am simțit nevoia aceea clasică pe care o întâlnești în aproape orice shooter de-a blama jocul sau alte aspecte care nu țin de mine. Asta pentru că în Halo Infinite de fiecare dată când ești doborât, știi foarte bine de ce și realizezi unde ai greșit sau ce a făcut adversarul tău mai bine.

Armele sunt suficient de variate pentru a-ți oferi un sentiment diferit fiecare, și vin cu propriile lor avantaje și dezavantaje. Cele care sunt „one-shot” sunt greu de încărcat și au muniție puțină, cele care au muniție multă sunt mult mai puțin eficiente și ai nevoie de o cantitate considerabilă de lovituri pentru a doborî un adversar. Energy Sword-ul și Gravity Hammer-ul sunt în continuare o plăcere de utilizat în spații restrânse, iar arme precum Needler-ul sau Pulse Rifle-ul, care au acea abilitate de „lock on” necesită puțin timp de utilizare pentru a te obișnui cu felul în care funcționează.

În ceea ce privește modurile de joc, Halo Infinite nu inovează momentan cu nimic, asta din prisma faptului că Forge, acel mod în care jucătorii își pot demonstra abilitățile creative în schimbarea unor hărți, nu este disponibil încă și nu își va face apariția nici la lansare, urmând să sosească într-un update ulterior. Ai însă clasicele Capture the Flag, Slayer – care este practic un Deathmatch clasic -, Stronghold – unde trebuie să capturezi cât mai multe puncte și alte câteva variații, precum Oddball, unde trebuie să rămâi în posesia unei mingi cât mai mult timp. Noile Big Team Battles sunt perfecte pentru cei care doresc puțin mai mult haos decât clasicele meciuri 4 la 4, și îți permit să folosești și vehiculele mai mult, devenind și mai importante pentru transportul rapid în diferite puncte ale hărții.

Grafică și servere

Din punct de vedere grafic, deși Halo Infinite este în beta, nu am avut nicio problemă cu el până acum. Jocul a rulat perfect atât pe Xbox Series X, cât și pe PC, prin Steam, cu o placă grafică GeForce RTX 2080 Super de la NVIDIA. Ajută bineînțeles și fluiditatea gameplay-ului, iar modelele „Spartanilor” arată foarte bine, la fel ca diferitele hărți din joc. Armele nu seamănă una cu alta, poți să o recunoști pe fiecare foarte ușor, iar posibilitatea adăugată în acest an de a-ți customiza soldatul într-o mulțime de feluri diferite se anunță a fi extrem de atractivă pentru împătimiții skin-urilor speciale și cei care vor să își arate creativitatea într-un mod diferit.

În ceea ce privește conexiunea, au existat câteva probleme în ziua lansării, mai ales pe Steam, unde serverele au fost solicitate destul de mult. Acolo încă există mici probleme cu conectarea la servere, în sensul în care durează ceva timp uneori ca să intri într-un meci, însă dacă joci pe Xbox, vei vedea cât de rapid este „quickplay”-ul.

Battle Pass

Problema principală a jucătorilor în primele zile ale multiplayer-ului lui Halo Infinite a fost și este în continuare legată de Battle Pass. Mai exact, de faptul că progresia în Battle Pass este foarte lentă, mult mai dificilă decât alte jocuri care se folosesc de acest „aspirator de bani”. Într-adevăr, un nivel nou în Battle Pass se atinge foarte greu, necesitând multe ore de joc, chiar și cu patch-urile recente introduse de 343 Industries.

Din fericire pentru cei care vor să cheltuie niște bani în plus pe un joc gratuit, se lucrează din greu la update-uri și se pare că situația ar trebui să fie mai bună odată cu lansarea oficială. În acest sens, 343 Industries a adăugat „garanția” a 50XP pentru fiecare meci completat, iar conținutul nou vine sub forma unor obiective care vor avea o anumită perioadă de timp pentru a fi completate.

În rest, Battle Pass-ul este exact ce te-ai aștepta: skin-uri, diferite elemente pentru banner-ul tău și alte beneficii de natură estetică. Nimic nou aici, dacă ai jucat Warzone sau orice alt shooter știi la ce să te aștepți deja.