Porsche Vision Gran Turismo – mașina de curse virtuală a viitorului

Scris de | 6 decembrie, 2021
Porsche Vision Gran Turismo – mașina de curse virtuală a viitorului

Porsche și studioul japonez de dezvoltare de jocuri video Polyphony Digital Inc., o subsidiară a Sony Interactive Entertainment, prezintă un concept de vehicul virtual spectaculos. Pentru lansarea celei de-a șaptea ediții a jocului, Porsche a dezvoltat, pentru prima dată, un vehicul exclusiv pentru lumea virtuală. Porsche Vision Gran Turismo este primul studiu de concept al producătorului de mașini sport, creat special pentru a fi utilizat într-un joc video. Acesta va fi disponibil exclusiv în Gran Turismo 7, care va fi lansat pe 4 martie 2022 pentru PlayStation 4 și PlayStation 5.

Prin parteneriatul cu Polyphony Digital, Porschenu demonstrează doar abordarea sa vizionară specială, ci și nivelul înalt de expertiză al designerilor săi. Eliberați de constrângerile dezvoltării de modele pentru producția de serie, ei au putut să-și pună în practică propriile idei pentru un concept car Gran Turismo. „Un vehicul conceput exclusiv pentru lumea virtuală ne deschide posibilități interesante, care altfel sunt puternic înregimentate într-un proces obișnuit de proiectare pentru o mașină de serie”, spune Michael Mauer, Vicepreședinte Style Porsche. „Proiecte precum Porsche Vision Gran Turismo sunt deosebit de valoroase pentru noi în procesul creativ. Dezvoltarea în continuare a ADN-ului Porsche Design clar definit și schimburile de idei cu designeri din alte industrii reprezintă o parte importantă a muncii noastre.”

Vision Gran Turismo prezintă posibile versiuni de viitor ale elementelor de design Porsche. Conceptul prezintă proporțiile tipice ale mărcii, cu un raport înălțime-lățime deosebit de sportiv, o capotă extrem de joasă și aripi foarte pronunțate. Luminile din partea frontală și prizele de aer integrate creează o legătură vizuală cu limbajul de design al modelului Taycan – o trimitere la propulsia pur electrică a mașinii. Partea din spate prezintă o bandă luminoasă semnificativ îngustată – o dezvoltare a semnăturii luminoase care este familiară modelelor 911 și Taycan. Accentul clar al identității mărcii continuă în interior, cu afișajul-hologramă curbat, adaptat șoferului, care pare să plutească deasupra volanului. Poziția joasă a scaunului subliniază senzația de dinamică a mașinii. Aspectele realiste ale suprafețelor din interior joacă, de asemenea, un rol major. „Am petrecut mult timp gândindu-ne la designul materialului potrivit, constând din carbon și titan. Scopul a fost reducerea greutății în același timp cu creșterea performanței”, spune Markus Auerbach, șeful departamentului de design interior la Porsche. „În plus, aspectele sustenabile joacă, de asemenea, un rol important în proiectele de perspectivă. De exemplu, am folosit doar materiale vegetale pentru interiorul concept car-ului.”

„Atracția unui Porsche vine din designul său purist”, spune Kazunori Yamauchi, președinte, Polyphony Digital. „Și, în ceea ce privește expertiza inginerească, atât noi, cât și Porsche urmăm aceeași filozofie perfecționistă. Împărtășim aceeași pasiune pentru curse și ne uităm la viitorul mașinii.”

Pe lângă temele pur legate de design, există și funcții noi care contribuie la un sentiment puternic de mașină sport, jucătorii experimentând feedback haptic prin intermediul controlerului, care imită senzația volanului. Acest feedback rapid și direct amintește de o adevărată mașină de curse.Extinderea activităților legate de jocuri are, de asemenea, o semnificație strategică pentru Porsche. „Putem angaja grupuri țintă tinere și digitale în locul în care se nasc visele lor auto: lumea jocurilor video”, spune Robert Ader, Vicepreședinte Marketing la Porsche AG. „Parteneriatul cu Polyphony Digital și „Gran Turismo” se potrivește perfect pentru Porsche, deoarece motorsportul – real sau virtual – face parte din ADN-ul nostru.” Integrarea primei mașini sport Porsche dezvoltată exclusiv pentru spațiul virtual este o etapă importantă în parteneriatul strategic dintre Porsche și Polyphony Digital Inc.
Porsche reprezintă experiențe autentice și emoționante. În acest context, jocurile video și lumea virtuală oferă noi oportunități de a face mașinile sport interactive și de a face din conducerea lor o experiență accesibilă. Din acest motiv, Porsche cooperează de mai mulți ani cu diverse companii din industria jocurilor video, iar aceste activități sunt acum o parte integrantă a mixului de marketing. Scopul principal este acela de a crea o experiență de marcă de durată.

Etichete: , , , ,