Netflix dezvăluie că a pierdut pentru prima dată abonaţi în peste un deceniu; Ce măsuri ia?

Scris de | 21 aprilie, 2022
Netflix dezvăluie că a pierdut pentru prima dată abonaţi în peste un deceniu; Ce măsuri ia?

Lucrurile par să nu meargă grozav la Netflix, gigantul american de streaming anunţând pentru prima dată în mai bine de un deceniu faptul că i-a scăzut numărul de abonaţi. Aflăm că în trimestrul întâi din 2022 compania a pierdut 200.000 de abonaţi la nivel global faţă de trimestrul 4 din 2021.

Gigantul american dă vina pe partajarea de parole, căreia i-a pus gând rău de ceva vreme. Netflix nu e optimistă cu privire la viitor, prezicând pierderi de până la 2 milioane de abonaţi în trimestrul 2 din 2022. Platforma de streaming a trimis o scrisoare spre acţionari în care recunoştea că a încetinit serios creşterea veniturilor sale şi asta din cauza pandemiei de Covid-19, dar nu în modul în care vă aşteptaţi. Iniţial pandemia a crescut veniturile enorm în 2020, lumea stând în casă, apoi ritmul de creştere nu a putut fi susţinut.

În 2021 a început să încetinească creşterea, iar acum se văd efectele revenirii la normal. Netflix a încheiat primele 3 luni din 2022 cu aproape 222 milioane de abonaţi, rămânând în continuare cea mai mare reţea de streaming, dar provocările continuă. Pentru început în ianuarie platforma anunţa încă o scumpire a abonamentelor sale în America de Nord. Acum aflăm că a pierdut 600.000 de clienţi acolo din cauza schimbării de preţ.

Netflix estimează şi că există 100 de milioane de locuinţe care folosesc serviciul cu parole partajate şi că asta le încetineşte creşterea. Peisajul de streaming e tot mai competitiv şi nu e vorba doar de Apple TV+, care tocmai a luat 3 Oscaruri, nici măcar de Disney+. Avem Paramount+, cu o ofertă tot mai solidă, FIFA+ care se ocupă de latura sportivă şi Amazon care ar putea da lovitura cu serialul „Lord of the Rings”. Iar de Hulu ai nevoie pentru a vedea noua producţie Kardashians, în vreme ce HBO Max aduce periculos de rapide premierele de la cinema pe micile ecrane.

În plus Netflix a pierdut 700.000 de abonaţi după ce a suspendat serviciul în Rusia ca urmare a invaziei Ucrainei. Compania a lansat recent o funcţie dublu thumbs up şi şi-a exprimat intenţia de a lansa abonamente mai ieftine sau chiar finanţate de reclame, dar şi de a îşi extinde latura de gaming. Pentru început are un parteneriat cu Exploding Kittens, căruia îi va produce un joc de mobil şi o serie animată.

Etichete: , , , ,

Sursa: The Verge