ARM lansează un GPU capabil de ray tracing hardware, aşteptat pe telefoanele mobile

Scris de | 30 iunie, 2022
ARM lansează un GPU capabil de ray tracing hardware, aşteptat pe telefoanele mobile

Ray tracing-ul există deja pe telefoanele mobile, dar nu a fost pus la treabă serios până acum. Îl avem pe Exynos 2200 pe seria Galaxy S22, dar şi pe procesorul MediaTek Dimensity 9000, care l-a activat doar mulţumită unor aplicaţii wallpaper Oppo. Acum şi ARM a lansat un GPU capabil de ray tracing, Immortalis-G715.

E vorba aici despre primul GPU cu ray tracing hardware de la ARM. Compania britanică se află acum într-o postură dificilă, după ce NVIDIA a ratat achiziţia sa, iar Softbank oscilează între a o lista la bursă şi a o vinde. Pe de altă parte Guvernul britanic vrea să naţionalizeze firma şi să îi păstreze neutralitatea. Nucleele dezvoltate de ARM se găsesc deja pe miliarde de terminale mobile, de aici şi pericolul preluării companiei.

Revenind totuşi la noul GPU, el nu ia locul seriei Mali, ci vine în completarea sa. Immortalis-G715 vine după un G710 din 2021, care oferă ray tracing la nivel de software. Versiune realizată din hardware necesită doar 4% din zona shader core, dar creşte performanţa cu peste 300%. Vedeţi mai jos un demo care arată îmbunătăţirile grafice. Ele se văd mai ales la reflexii şi umbre mai „soft”.

Primele procesoare cu acest GPU ar trebui să vină la început de an 2023. Acest GPU are 10 nuclee sau mai multe şi vine cu Variable Rate Shading.

Au apărut şi alte GPU-uri Mali, Mali-G715 şi Mali-G615, la care probabil că Samsung s-a abonat deja. G715 vine cu 7-9 nuclee, iar G615 cu 6 nuclee sau mai puţine. Ele aduc Variable Rate shading, un nou engine şi aduc o triplare a throughput-ului de triunghiuri şi utlizarea lui ARM Fixed Rate Compression pentru texturi, care reduce utilizarea lăţimii de bandă. ARM lucrează îndeaproape cu Unity şi Epic, pentru a dezvolta noi tehnologii grafice asociate acestor GPU-uri.

Etichete: , , , , ,

Sursa: GSMArena