Epson relansează o campanie de conștientizare cu privire la înverzirea zonei arctice

Scris de | 27 octombrie, 2022
Epson relansează o campanie de conștientizare cu privire la înverzirea zonei arctice

Epson realizează pentru al doilea an consecutiv o campanie pentru a crește gradul de conștientizare privind încălzirea globală. Noua campanie se concentrează asupra înverzirii zonei arctice și asupra modului în care companiile și consumatorii pot lua mai multe măsuri pentru a reduce impactul asupra mediului înconjurător.

Acțiunea se bazează pe campania Epson produsă de National Geographic CreativeWorks. Campania de anul trecut a câștigat premiul Webby, la secțiunea People’s Voice, la categoria de conținut de pe rețelele de socializare dedicat sustenabilității, climei și problemelor privind mediul înconjurător.

În cadrul campaniei din acest an, National Geographic Explorer și profesoara de ecologie Myers-Smith de la Universitatea din Edinburgh au oferit detalii despre cercetarea acesteia legată de modul în care temperaturile în creștere și anotimpurile tot mai calde duc la un fenomen denumit „înverzirea zonei arctice”. Timp de aproape douăzeci de ani, profesoara Isla Myers-Smith a analizat impactul schimbărilor climatice asupra tundrei arctice. În ultimii ani, ea și colegii săi au observat o tendință distinctă: copacii și arbuștii cresc tot mai mult în regiunea arctică, unde permafrostul se topește.

Pe măsură ce temperaturile cresc, permafrostul se topește, eliberând carbonul pe care îl stoca, majoritar sub forma unor plante și animale antice aflate într-o stare parțială de descompunere. Și pe măsură ce solul se încălzește, plantele devin mai înalte și mai dense, captând zăpada care acționează ca o pătură ce izolează solul și accelerează încălzirea, eliberând mai mult carbon.

Oamenii de știință estimează că permafrostul se va topi substanțial până în 2100. În ianuarie 2022, un studiu publicat în jurnalul științific Nature Reviews Earth & Environment estima că permafrostul ar putea elibera în atmosferă până la 624 de milioane de tone de dioxid de carbon pe an. Profesoara Myers-Smith și colaboratorii săi au publicat un studiu separat în Nature Reviews Earth & Environment, în care au concluzionat că modificarea vegetației de tundră, inclusiv creșterea numărului de arbuști, ar putea juca un rol important în rata de topire a permafrostului.

Profesoara Isla Myers-Smith este de părere că este esențial ca oamenii să înțeleagă implicațiile înverzirii zonei arctice și modul în care includerea unor mici schimbări în viețile noastre de zi cu zi poate avea un efect pozitiv asupra mediului înconjurător: „De la economisirea energiei în locuințe la mersul cu bicicleta la serviciu și consumul de alimente produse local, putem cu toții contribui la depășirea acestor probleme. Este vital ca fiecare dintre noi să cunoască modul în care alegerile noastre influențează mediul înconjurător, atât la nivel local, cât și global.”

La rândul său, Epson a lansat o gamă de imprimante cu tehnologie Heat-Free, cu consum redus de energie și puține piese de schimb. Prin această campanie, Epson speră să încurajeze companiile și consumatorii să facă alegeri tehnologice care pot contribui la reducerea emisiilor de carbon. Epson crede că acesta este doar unul dintre numeroasele moduri în care consumatorii și companiile pot face diferența.

Etichete: , , , , ,