Black Friday 2022: Ce pregătiri au făcut comercianții online

Scris de | 2 noiembrie, 2022
Black Friday 2022: Ce pregătiri au făcut comercianții online

Platforma eCommerce SaaS MerchantPro a oferit detalii despre felul în care s-au pregătit comercianții online pentru ediția din 2022 a Black Friday, cea mai importantă campanie de reduceri din an. Astfel, printre cele mai importante pregătiri pe care le-au făcut magazinele online din platformă în ultimele luni s-au numărat optimizarea vitezei de încărcare a site-ului, personalizarea designului și crearea de landing page dedicate momentelor importante pentru strategia de vânzări, precum cele dedicate Black Friday sau reducerilor de Crăciun. De asemenea, optimizarea check-out-ului și a proceselor post vânzare, în zona de fulfillment au fost o prioritate pentru comercianți.

Datorită schimbării generațiilor, dar și ca o caracteristică a sezonului de cadouri, în eCommerce domină în această perioadă dorința de instant gratification. Studiile arată că mai mult de jumătate dintre clienți acordă doar 3 secunde unui site să se încarce, altfel îl părăsesc, mai ales în cazul navigării pe dispozitive mobile. Pe de altă parte, rata de conversie crește odată cu viteza de încărcare.

În contextul unei piețe online ce a ajuns la un grad evident de maturitate, magazinele se concentrează pe funcționalități care eficientizează fluxul de comenzi la fel sau chiar mai mult decât pe campaniile de marketing. Astfel, cum Black Friday reprezintă debutul unei perioade intense în eCommerce, magazinele online cu afaceri mature, consolidate, încep pregătirile pentru acest moment din perioada verii.

Printre funcționalitățile care asigură diferențierea în eCommerce de Black Friday și în perioadele de trafic intens adoptate anul acesta se numără opțiunile diversificate de plată, în special cele ultra-rapide de tipul Apple Pay sau One-click payments, posibilitatea de livrare în lockere – tendință cu creștere exponențială în ultimii doi ani -, dar și returul facil. 

În ceea ce privește acțiunile pregătite în acest sezon, comercianții au ales să diversifice strategiile de market cu promoții dincolo de reducerile de preț tradiționale, cu care clienții s-au obișnuit în ultimii ani și care nu mai sunt considerate suficient de atractive. Astfel, opțiunile de reduceri suplimentare de volum, promoții cu gratuități sau plata ulterioară prin soluții tip buy now pay later sunt implementate de tot mai multe magazine online.

Etichete: , , , , , ,