Witcher 3 Next-Gen pe Nvidia RTX 4080 – un deliciu vizual cu unul dintre cele mai bune jocuri din toate timpurile

Scris de | 31 ianuarie, 2023
Witcher 3 Next-Gen pe Nvidia RTX 4080 – un deliciu vizual cu unul dintre cele mai bune jocuri din toate timpurile

Atunci când am auzit prima dată de relansarea Witcher 3, cu un aspect nou, am zis că a sosit vremea potrivită pentru câteva zile de concediu. Aruncă și ceva ninsoare afară în această ecuație, iar totul capătă niște nuanțe de poveste. Desigur, m-am folosit de cea mai nouă generație de GPU-uri de la Nvidia, mai exact de un 4080, pentru ca totul să fie și mai epic. Iată ce a ieșit.

Renașterea unui clasic

Să începem, însă, cu cea mai nouă iterație a unuia dintre cele mai apreciate jocuri din istorie. Fenomenul Witcher a pornit, desigur, cu ajutorul cărților lui Andrej Sapkowski, univers ce a fost adaptat mai întâi pentru PC și console, pentru ca apoi să ajungă și pe micile ecrane, cu ajutorul Netflix. Aventurile lui Geralt of Rivia au prins la publicul larg prin intermediul acestor platforme, iar în ziua de astăzi cu greu mai găsești pe cineva care să spună cu mâna pe inimă că nu a auzit de Witcher.

De fapt, atât de mare a fost succesul acestui joc, încât a creat o aură mitică în jurul studioului care l-a produs, CDProjektRed, una care a fost spulberată odată cu eșecul lansării lui Cyberpunk 2077, însă asta e o poveste pentru altă dată. Cum spuneam, mai mult sau mai puțin ca să se spele de păcate, polonezii au decis să relanseze acest clasic, „îmbrăcat” în haine noi, și da, acest nou outfit vine la pachet și cu ray-tracing, pentru ca întreaga lume a lui Sapkowski să capete alte dimensiuni.

Lansată ca un update gratuit, varianta next-gen a prins extrem de bine la public, inclusiv la subsemnatul, care abia aștepta să se cufunde din nou circa 120 de ore în acest titlu legendar. Astfel că am instalat monstrul de 4080 primit de la Nvidia, am dat click pe „update” la Witcher 3 și am început să mă bucur de experiență.

Witcher la superlativ pe Nvidia GeForce RTX 4080

Împreună cu una dintre cele mai bune plăci video din lume, m-am mai folosit în sistemul meu de test de:

  • monitor Aorus 27″ FI27Q, QHD (2560 x 1440), 165 Hz
  • MOBO AORUS B550 Pro
  • CPU AMD Ryzen 5 5600X
  • 16 GB memorie RAM
  • 1 TB SSD M.2 NVMe
  • Windows 11

Nu numai că titlul a rulat senzațional, fără să coboare sub 120 de FPS-uri, cu RTX ON și pe Ultra, acesta a fost ajutat serios și de noua tehnologie DLSS 3 (Deep Learning Super Sampling) care a sporit numărul de cadre pe secundă spre 170-180, o performanță de lăudat. Bine, și dacă alegi să joci fără DLSS, deși nu văd absolut nici un motiv pentru care ai face asta, tot te vei bucura de cel puțin 120 de cadre pe secundă, iar aventurile tale prin Continent vor căpăta oricum alte dimensiuni decât acum zece ani, atunci când a fost lansat jocul.

Sincer, nici nu mă puteam gândi la o experiență care să mă ungă mai bine pe suflet așa cum am „pățit” în Witcher 3 cu RTX 4080, iar faptul că CDProjektRed a avut ideea de a îmbunătăți din punct de vdere vizual, dar nu numai, acest titlu clasic, mă face să cred că s-au spălat de mai toate păcatele cu Cyberpunk, mai ales că și în cazul acelui joc studioul polonez a rectificat mai toate problemele pe parcurs.

Implementyarea RTX din acest titlu face ca toate peisajele epice din joc să prindă viață din toate punctele de vedere, așa cum se poate observa și din imaginile din acest material. Luminile și umbrele devin, deodată, mult mai realiste, iar reflexiile, mai ales cele de pe timp de noapte, sunt aproape în concordanță cu realitatea. De altfel, aici se regăsește și cel mai mare atuu al tehnologiei ray-tracing. De-asta mi se pare că CDPR au făcut o treabă foarte bună, pentru că studioul, practic, a avut de refăcut mai tot ce înseamnă grafică, un proces mai delicat și mai greoi, față de un joc care apare la rafturi cu ray-tracing nativ.

Încă de la lansarea variantei remasterizate, abia am așteptat să mă folosesc de noul RTX 4080 fix pentru așa ceva, pentru că există un potențial imens pe piața de gaming pentru ca jocurile mai vechi, care însă au rămas în istorie ca unele care trebuie neapărat jucate, să poată fi aduse la standardele prezentului.

O bază mult mai mare de fani, mulți dintre ei mai tineri, se poate bucura de un titlu ca Witcher 3, iar faptul că tehnologiile prezentate de Nvidia în ultima vreme sunt implementate cu brio este o veste și mai bună pentru alte potențiale proiecte care pot apărea în viitor.

Etichete: , , , , , ,