Abonamentul Premium Lite pentru YouTube va dispărea

Scris de | 26 septembrie, 2023
Abonamentul Premium Lite pentru YouTube va dispărea

Sunt destul de sigur că unii dintre voi nici măcar nu vă amintiți de existența lui YouTube Premium Lite, abonamentul care promitea că te va scăpa de reclame contra unei sume modice. În teorie, serviciul ar fi fost destul de interesant: plăteai o taxă mică și tot ce primeai era aceeași experiență YouTube ca și până acum, doar că fără reclame. Deși era o idee bună, se pare că mai marii platformei nu au considera-o chiar la fel, astfel abonații au fost notificați de curând că serviciul va dispărea. Informația a fost confirmată mai apoi de The Verge.

YouTube Premium Lite a fost introdus inițial în câteva țări din Europa, precum Belgia, Suedia și Luxemburg. Aici, abonamentul costă 12 euro pe lună, simțitor mai mult decât plătim noi, iar serviciul Lite venea cu un preț de numai 7 euro pe lună; un discount de aproape 50%. Din nefericire, opțiunea a fost una temporară, iar acum se alătură unei liste imense de proiecte anulate de Google.

Mare pierdere nu este, mai ales că serviciul nu este disponibil în România. În plus, prețurile sunt localizate, astfel nu trebuie să plătim precum țările mai sus menționate. Personal, cred că Google a încercat să introducă acest abonament Lite în special pentru cei care nu vor să cumpere Premium la preț full, dar folosesc programe de tip ad-blocker pentru a elimina reclamele – în acest fel, exista o opțiune ieftină strict pentru acești utilizatori. YouTube se luptă în continuare cu soluțiile de blocare a reclamelor în încercarea de a-și mări profiturile.

Conform unei statistici publicate de Google, la finalul celui de-al doilea trimestru al anului 2023 compania a înregistrat venituri de 7.67 miliarde de dolari din reclame. De aici putem înțelege destul de bine motivele pentru care compania americană încearcă să oprească blocarea reclamelor de către utilizatori. Bine, poate c-am făcut-o să sune de parcă noi suntem problema, dar în realitate tot ei sunt cei care au micșorat butonul de Skip Ads, au introdus reclame unskippable de 30 de secunde și au băgat mai multe pauze publicitare decât televiziunile tradiționale – dar hei, de fiecare dată este vina clientului, nu a corporației.

Etichete: