YouTube adaugă întârzieri și încetinește viteza de încărcare pe Firefox și Edge pentru cei cu ad-block

youtube firefox

Eforturile Google de a opri ad-blocking-ul pe YouTube au început de câteva săptămâni, iar noile strategii pe care le aplică sunt din ce în ce mai deranjante pentru utilizatorii platformei. Recent, mai mulți utilizatori de Reddit au raportat că utilizarea unei soluții de ad-block pe Firefox și Edge duce la întârzierea redării clipurilor, ceva ce nu se întâmplă pe Google Chrome în condiții similare.

Utilizatorii de Chrome nu par a fi afectați

Cei care folosesc Mozilla Firefox sau Microsoft Edge și accesează YouTube cu un serviciu de ad-block activat, pot avea întârzieri de până la 5 secunde înainte ca un clip să înceapă redarea. Cei care au descoperit asta, au publicat pe Reddit, unde mai mulți utilizatori au început să studieze codul care produce această întârziere. Se pare că aceasta este intenționată, nu un bug, iar întârzierea este produsă, cel mai probabil, de așteptarea încărcării și rulării unei reclame, care nu mai este acolo din cauza ad-block.

În același timp, dacă folosești o extensie pentru a modifica identificatorul browser-ului, păcălind astfel YouTube că rulează în Google Chrome, acea întârziere nu mai apare, iar clipul pornește imediat.

Aceasta nu ar fi prima dată când Google își favorizează propriul browser. În 2018, testele de la Mozilla arătau că YouTube se încarcă de cinci ori mai repede în Chrome în comparație cu Firefox și Edge, probabil o altă limitare artificială din codul sursă al site-ului.

Android Central raportează că Google are și o poziție oficială asupra acestei situații, menționând că utilizarea de soluții ad-block ar putea duce la o experiență de utilizare mai slabă:

„Pentru a susține un ecosistem divers de creatori la nivel global și a permite miliardarelor de utilizatori să acceseze conținutul lor preferat pe YouTube, am lansat un efort pentru a îndemna spectatorii cu ad-block activați să permită reclamele pe YouTube sau să încerce YouTube Premium pentru o experiență fără reclame. Utilizatorii care au instalate soluții ad-block pot avea o vizionare suboptimală, indiferent de browser-ul pe care îl folosesc.”