AMD prinde curaj în lupta cu NVIDIA

Scris de | 11 ianuarie, 2024
AMD prinde curaj în lupta cu NVIDIA

Dacă ați urmărit evoluția plăcilor video din ultimii ani probabil știți că raportul de putere dintre NVIDIA și AMD a stat cam așa: de fiecare dată când tabăra verde a lansat o tehnologie nouă, răspunsul a venit cu întârziere de aproximativ o generație. Așa că era normal ca după ray tracing și DLSS, să vedem o alternativă din partea AMD și la Frame Generation. Iar acesta nu a întârziat prea mult, venind sub forma Fluid Motion Frames (AFMF). Iar acum, cei din tabăra Radeon consideră că se află într-o poziție cu avantaj datorită abordării deschise cu care au plecat la drum.

Într-un interviu acordat celor de la PC Gamer, Aaron Steinman din partea AMD a susținut că avantajul pe care-l are în acest moment tehnologia AFMF în fața Frame Generation de la NVIDIA este integrarea la nivel de driver. Adică vorbim despre o tehnologie open-source care poate fi integrată în jocuri fără ca dezvoltatorul acestora să facă vreo modificare. Pe de altă parte, soluția taberei verzi are nevoie de hardware specific (GeForce RTX 40) și de integrare separată în fiecare joc în care își face apariția.

Aș fi curios să știu cum se simt cei de la NVIDIA, acum că trebuie să răspundă la ceea ce am făcut prin integrarea acestor soluții la nivel de driver. Ceea ce cred că se va întâmpla, DLSS fiind disponibil doar în anumite aplicații, este că NVIDIA fie va beneficia de soluția noastră deoarece am făcut-o open-source și cross-vendor (bravo băieți), sau probabil vor fi nevoiți să creeze ceva similar. Ce vreau să spun este că niciodată nu vom încheia competiția, corect? Noi vom avea tehnologii noi, ei vor avea tehnologii noi.

Aaron Steinman, AMD

Pe măsură ce FSR 3 devine din ce în ce mai popular și tehnologia AMD Fluid Motion Frames începe să se maturizeze, lupta dintre AMD și NVIDIA va căpăta substraturi noi. Momentan nu putem spune că produsele Radeon sunt în avantaj, dar pe măsură ce compania mamă își solidifică imaginea de good-guy în industrie, cred că balanța va începe să încline mai mult către aceasta. Și la urma urmei, pare că NVIDIA oricum vrea să se distanțeze de această categorie de piață, fiind o companie AI în ziua de astăzi, nu doar un producător de plăci video și soluții software pentru acestea.

Asus ROG Zephyrus g16 - 2024

Etichete: ,