Apple îi va lăsa pe utilizatori să încerce ochelarii Vision Pro înainte de a-i cumpăra

Ne apropiem din ce în ce mai mult de momentul lansării ochelarilor de realitate virtuală / realitate augmentată Apple Vision Pro, pe care compania din Cupertino insistă să îi numească în continuare un „computer spațial”. Aceștia vor fi disponibili oficial din data de 2 februarie, și pentru cei care nu sunt încă 100% convinși să cheltuie 3500 de dolari pe acest gadget, Apple a găsit o soluție. Astfel, va organiza demo-uri de 25 de minte în magazinele sale din Statele Unite, iar Mark Gurman de la Bloomberg a dezvăluit, în ultimul său newsletter Power On, cum vor funcționa acestea.

Întregul proces va începe din Apple Store, acolo unde un angajat va scana fețele utilizatorilor, într-un proces similar cu cel al configurării Face ID-ului. Pentru cei care poartă ochelari sau lentile de contact, Apple le va scana și pe acestea, cu un device special pentru a determina dimensiunea dioptriilor. Apoi unul din angajați va pune lentilele necesare pe headset (aparent sunt câteva sute de variante diferite), și îi va spune utilizatorului cum să folosească device-ul, inclusiv cum să îl țină.

De-a lungul demonstrației, utilizatorii vor vedea fotografii și videoclipuri, inclusiv acelea de tip 3D care pot fi realizate cu iPhone 15 Pro, folosind Vision Pro ca un înlocuitor de iPad sau de calculator. De asemenea, vor încerca diferite aplicații de tip third-party. Bineînțeles, dacă ești deja hotărât în achiziția unui headset Apple Vision Pro, compania nu te va pune să treci prin tot acest proces, deoarece căștile se vor vinde și online. Utilizatorii vor trebui însă să își scaneze fețele folosind un iPhone sau un iPad pentru a obține o curea de dimensiuni corecte și vor trebui să aibă o prescripție medicală și 149 de dolari pentru eventualele dioptrii.

Apple nu se așteaptă ca cererea pentru Vision Pro să fie una constantă, astfel că ar fi trimis magazinelor că au nevoie de „un spațiu dublu de stocare” a headset-urilor în prima săptămână față de cele următoare. Zvonurile spun că gigantul din Cupertino ar avea pregătite până la 80.000 de bucăți la lansare, și un total de 500.000 pentru toată durata anului 2024.