Universal Music Group (UMG) a început să scoată de pe TikTok piesele artiștilor pe care îi reprezintă, după ce negocierile cu TikTok cu privire la reînnoirea acordurilor de licențiere au eșuat. Înțelegerea anterioară era valabilă doar până la data de 31 ianuarie, iar cele două companii se află acum într-un conflict deschis. Pierderea este una majoră pentru TikTok, aplicația de social media bazându-se pe trenduri care deseori sunt acompaniate de diverse melodii ale celor mai populari artiști din lume. Printre numele reprezentate de UMG se numără Taylor Swift, Drake, Olivia Rodrigo și mulți alții.
Marți, UMG lansa acuzații asupra celor de la TikTok conform cărora ar încerca să forțeze compania de muzică să accepte „o înțelegere proastă” care nu acoperea îngrijorările caselor de discuri cu privire la compensația artiștilor și a compozitorilor. De asemenea, nici îngrijorările cu privire la folosirea melodiilor generate cu inteligența artificială nu erau adresate. UMG mai spune și că regulile de siguranță online de pe platformă, care ar trebui să protejeze artiștii de „hate speech, bullying și hărțuire” nu erau conforme cu dorințele lor.
Răspunsul celor de la TikTok nu a întârziat să apară. Compania de social media a spus că este „dezamăgitor” faptul că UMG „a ales să renunțe la susținerea puternică a unei platforme cu mult peste 1 miliard de utilizatori” și a acuzat casa de discuri că „prioritizează lăcomia peste interesele artiștilor și compozitorilor săi”. În prezent, toate videoclipurile care au melodii ale artiștilor reprezentați de UMG sunt pe mute, iar cei care vor să înlocuiască respectivele piese trebuie să aleagă, bineînțeles, unele ale altor artiști.