Aptoide, una dintre cele mai populare alternative la Google Play pentru dispozitivele Android, lansează un magazin de aplicații third party și pe iOS, în Uniunea Europeană. Acesta este primul magazin de acest gen concentrat în întregime pe jocuri, de la intrarea în vigoare a regulilor Actului Piețelor Digitale (DMA) din UE.
Magazinul de jocuri iOS de la Aptoide e disponibil deja începând cu ziua de joi, accesul fiind inițial limitat la utilizatorii cu coduri de acces date pe bază de invitație. Aptoide susține că are o listă de așteptare cu 20.000 de înscrieri și planifică să trimită între 500 și 1.000 de coduri pe zi, lansarea limitată permițând platformei să monitorizeze mai ușor feedback-ul de la primii utilizatori.

Magazinul iOS al Aptoide va debuta cu șapte jocuri, o ofertă destul de standard cu titluri populare precum Solitaire, Charades și Mahjong, dar compania spune că magazinul va „oferi conținut de la o varietate de dezvoltatori”. Aptoide susține că „peste 100” de dezvoltatori iOS și-au exprimat interesul pentru platforma sa și că 30 de oferte sunt în prezent în proces de integrare.
Spre deosebire de alte piețe de aplicații ale Aptoide, magazinul iOS se va concentra doar pe jocuri pentru moment, compania planificând să adauge titluri noi în magazin în fiecare săptămână după lansare. CEO-ul Aptoide, Paulo Trezentos, a declarat pentru The Verge că serviciul ar putea fi extins în viitor pentru a oferi conținut suplimentar.
În mod notabil, Aptoide este și primul magazin iOS third party din Europa care se lansează cu o soluție de achiziții în aplicație (IAP) aprobată de Apple, pe care o va furniza dezvoltatorilor printr-un kit de dezvoltare software (SDK).