La aproape un an de existență, Threads, rețeaua socială a celor de la Meta care a fost creată ca un răspuns și un potențial rival pentru X-ul lui Elon Musk (fost Twitter), a atins 175 de milioane de utilizatori. Vestea vine chiar de la CEO-ul Meta, Mark Zuckerberg, care pare mulțumit de rezultatele obținute de Threads în primele 12 luni. Pe 5 iulie 2023, aplicația apărea în App Store și stârnea un val de reacții, inclusiv o provocare pentru o luptă în cușcă între șefii Meta și X – care din nefericire nu a mai avut loc. Lansarea uriașă a rețelei a fost urmată de o creștere mai redusă, dar una destul de stabilă.
Ca orice rețea socială însă, numărul de utilizatori lunari spune doar o parte din poveste, mult mai importantă fiind cifra utilizatorilor zilnici, pe care Zuckerberg nu a mai comunicat-o. Asta poate indica faptul că Threads încă nu e un loc stabil pentru mulți utilizatori, ci mai degrabă o aplicație pe care o vizitează ocazional. Bineînțeles, o bună parte din această creștere se datorează și Instagram, care folosește același cont și în interiorul căreia Threads este promovată, postări de pe Threads fiind vizibile adesea pe rețeaua socială dedicată fotografiilor.
Borna atinsă de Threads la un an de existență este cu atât mai interesantă cu cât Zuckerberg ar fi spus că are încredere că aceasta poate deveni următoarea aplicație de un miliard de utilizatori a companiei. Pentru a continua această creștere, Meta ar dori să se concentreze pe piețele unde crede că are o șansă importantă de a fura din market share-ul celor de la X, precum Japonia.
Momentan, Threads rămâne o pierdere financiară pentru Meta, însă una controlată, care nu cauzează mari probleme companiei. Există zvonuri despre integrarea unor reclame în aplicație undeva în decursul anului viitor, însă o astfel de decizie nu a fost încă discutată oficial.