Cel mai nou studiu de piață Counterpoint anunță că TCL este acum al doilea cel mai mare producător de televizoare „premium” din lume, întrecând LG pe acest segment și apropiindu-se mai mult de Samsung, care continuă să fie lider de piață. În urma acestor trei se află Hisense, care continuă la rândul său să crească.
TCL, pe locul 2, în urma Samsung
Counterpoint spune că televizoarele „premium” sunt considerate cele din categoriile QD-MiniLED, QD-LCD, NanoCell, LCD 8K, QD-OLED, WOLED și MicroLED. Astfel, cele cu cea mai înaltă per formanță, cele mai noi tehnologii și cele mai mari prețuri.

Studiul de piață, care compară cota de piață din T4 2023 cu T4 2024, ne arată că Samsung și LG au scăzut de la an la an pe segmentul televizoarelor premium, în timp ce TCL și Hisense au tot atras noi clienți. De altfel, și restul producătorilor mai mici au continuat să crească de la an la an, iar toate aceste vânzări par a fi pierderi pentru cele două companii sud coreene.
Dacă la final de 2023, LG stătea confortabil pe locul al doilea cu 26% din piață, iar Samsung domina segmentul premium cu 41% din piață, în 2024, cele două companii au scăzut la 19, respectiv 29%. În acest timp, TCL a crescut de la 12% la 20%, o creștere imensă, în timp ce Hisense, tot de pe locul 4, a urcat de la 10 la 16% din piața premium. Și piața de televizoare premium a crescut de la un an la altul cu 51% în T4 și 38% pe întregul an.

În clasamentul global, LG nu mai este nici măcar pe locul al treilea. Samsung reste lider de piață cu 16% din total, TCL la mică distanță, cu 14%, Hisense imediat după la 12% și LG pe locul 4 cu 10% din piață în T4 2024. Următorul producător, Xiaomi, este la distanță mare, cu 5% din piață. Se pare însă că piața de televizoare nu a crescut decât cu 2% de la an la an, ceea ce sugerează că utilizatorii care cumpărau în trecut televizoare mai ieftine și fără tehnologii avansate, au preferat în 2024 să treacă la modele premium.