La ce renunți dacă alegi Premium Lite, abonamentul YouTube mai ieftin

Scris de | 7 martie, 2025
La ce renunți dacă alegi Premium Lite, abonamentul YouTube mai ieftin

YouTube Premium Lite, versiunea ieftină a abonamentului fără reclame, a fost lansată oficial. Aceasta te scapă de reclamele din majoritatea clipurilor, dar nu include două funcții esențiale pentru utilizatorii companiei. Momentan, acest abonament este disponibil în SUA, iar prețul este de 7,99 dolari pe lună acolo. În Europa prețurile s-ar putea să fie diferite.

Cum este YouTube Premium Lite

Numărul de abonați YouTube Premium depășește acum 125 de milioane de utilizatori la nivel global. YouTube a anunțat oferta „Premium Lite”, care permite utilizatorilor să scape de reclame la un preț mai bun. După cum a explicat YouTube:

„Astăzi vom începe să extindem programul pilot Premium Lite la utilizatorii din SUA. Premium Lite oferă spectatorilor o modalitate nouă, mai accesibilă, de a se bucura de majoritatea videoclipurilor de pe YouTube fără reclame pentru 7,99 USD pe lună. În următoarele săptămâni, vom face și Premium Lite disponibil pentru toți utilizatorii din țările noastre pilot actuale: Thailanda, Germania și Australia”.

Probabil că acesta se va extinde și în alte regiuni în viitorul apropiat.

Reprezentanții YouTube spun că Premium Lite oferă echilibrul potrivit de funcții și beneficii pentru cei care doresc să vizioneze videoclipuri fără reclame. Categorii precum gaming, comedie, gătit sau clipuri educative nu vor mai afișa reclame pentru cei care folosesc Premium Lite. Desigur, lipsesc câteva din funcțiile Premium de top. Redarea de muzică va include în continuare reclame chiar și cu abonament Premium Lite, iar redarea offline a clipurilor și rularea în fundal cu ecran închis nu sunt incluse. Pentru acestea trebuie trecut la planul Premium mai scump.

În Statele Unite prețul Premium Lite este de 7,99 dolari pe lună, iar YouTube Premium este 13,99 dolari pe lună. Spre comparație, în România prețul YouTube Premium este de 29 de lei pe lună (6,32 dolari). Se pare că YouTube are aproximativ 2,7 miliarde de utilizatori activi lunar, ceea ce înseamnă că sub 5% din baza de utilizatori plătește pentru a utiliza aplicația fără reclame. Problema cheie al acestei strategii este că, din punct de vedere istoric, foarte puțini utilizatori sunt de fapt dispuși să plătească pentru accesul premium când există alternativa gratuită.

Da, ar fi mai convenabil să nu ai reclame, dar dacă se poate, mai bine economisești câțiva dolari. Acest lucru este și mai important în mediul economic actual și niciuna dintre ofertele de abonament social nou adăugate (X Premium, Meta Verified, Snapchat+) nu a făcut progrese semnificative.

Etichete: , , ,

Sursa: Social Media Today