OpenAI a anunțat îmbunătățiri pentru motorul de căutare ChatGPT. Mai exact, de data asta au îmbunătățit sistemul de recomandări pentru cumpărături online.
Căutări mai bune pentru shopping
Compania a anunțat luni că OpenAI actualizează căutarea ChatGPT, instrumentul său de căutare web din ChatGPT, pentru a oferi utilizatorilor o experiență îmbunătățită de cumpărături online.
Când utilizatorii ChatGPT caută produse, chatbot-ul va oferi acum câteva recomandări, va prezenta imagini și recenzii pentru articolele respective și va include link-uri directe către pagini web de unde utilizatorii pot cumpăra produsele. OpenAI spune că utilizatorii pot pune întrebări foarte specifice în limbaj natural și pot primi rezultate personalizate. Pentru început, OpenAI experimentează cu categorii precum modă, frumusețe, articole pentru casă și electronice.
OpenAI va aduce noile funcții în GPT-4o, care este modelul rațional implicit de inteligență artificială pentru ChatGPT. Actualizarea vine pentru toți utilizatorii, atât ChatGPT Pro, Plus și Free, precum și pentru utilizatorii fără cont din întreaga lume. Actualizarea căutării ChatGPT face parte din efortul OpenAI de a concura cu rivalul Google prin crearea unei experiențe mai bune și mai personalizate pentru găsirea de produse și informații pe internet. Recent, au ajuns la un acord pentru căutare și cu Washington Post.
Cumpărăturile online reprezintă acum una dintre cele mai importante afaceri ale Google, dar piața publicitară pentru cumpărarea de plasări prioritare în Căutarea Google a contribuit, de asemenea, la scăderea calității motorului de căutare de-a lungul anilor.
OpenAI susține că produsul său de căutare este adoptat rapid de utilizatori. Aceștia au efectuat peste un miliard de căutări web în ChatGPT săptămâna trecută, a declarat compania pentru TechCrunch. Compania a ținut să menționeze că reclamele nu fac parte din această actualizare a căutării ChatGPT. Rezultatele cumpărăturilor se vor baza pe metadate structurate de la terți, cum ar fi prețurile, descrierile produselor și recenziile, potrivit OpenAI. Compania nu va primi comisioane pentru achizițiile efectuate prin intermediul căutării ChatGPT.
CEO-ul OpenAI, Sam Altman, a fost dintotdeauna împotriva reclamelor din ChatGPT, dar într-un interviu recent cu Ben Thompson de la Stratechery și-a nuanțat ușor părerea. Altman a spus că ar fi deschis la reclame „de bun gust” în care OpenAI percepe taxe de afiliere pentru achizițiile efectuate prin ChatGPT, dar nu va vinde plasări prioritare în rezultatele sale.