Astăzi vedem primele zvonuri privind numele de cod ale noilor APU-uri pentru PlayStation 6, noul PS Handheld și următoarea generație Xbox. Se pare că vor folosi tehnologie. AMD Zen 6 Magnus va avea o matriță GPU RDNA 5 „AT2” de 3nm și un controler de memorie pe magistrală de 192 de biți. Rețineți că toate acestea sunt speculații la ora actuală.
Despre PlayStation 6 și viitorul Handheld
Era clar că Sony lucrează la PS6 după succesul comercial avut de PlayStation 5. Astăzi aflăm numele de cod pentru APU-urile care vor alimenta PlayStation 6 și consola portabilă PlayStation au fost dezvăluite de către surse online. Discuțiile confirmă practic că un alt APU de la AMD, dezvăluit recent, va fi folosit la consola Xbox de generație următoare.
În urma lansării unui videoclip care oferă informații noi despre APU-ul AMD Zen 6 Magnus, cunoscutul Moore’s Law Is Dead a oferit o actualizare cu privire la numele de cod ale APU-urilor pentru sistemele de generație următoare care au circulat online în ultimele zile. Acesta a dezvăluit că Orion este numele de cod pentru APU-ul care va alimenta PlayStation 6, iar Canis este numele de cod al APU-ului care va alimenta noua consolă portabilă PlayStation. Deși nicio altă sursă cunoscută nu a confirmat că Orion este într-adevăr APU-ul consolei de generație următoare de la Sony, Kepler L2 a confirmat că Canis este într-adevăr APU-ul consolei portabile PlayStation, adăugând că are un design monolitic.
Întrucât existau unele îndoieli cu privire la faptul că APU-ul Magnus ar fi APU-ul PlayStation 6, acum că se știe că Orion va fi APU-ul sistemului. APU-ul AMD Zen 6, dezvăluit la începutul acestei luni, a fost confirmat ca fiind cel care va alimenta următoarea generație de Xbox. În videoclipul menționat, Moore’s Law is Dead a dezvăluit câteva detalii suplimentare despre APU, care va avea o matriță GPU RDNA „AT2” de 3nm, poate ajunge până la 70 CU, dar se așteaptă să obțină randamente de 68 CU și va avea o magistrală de memorie de 192 de biți și nu una de 384 de biți, așa cum a fost dezvăluit anterior. Analizând specificațiile dezvăluite, Kepler L2, informator despre AMD, speculează că Microsoft ar putea folosi din nou un model de memorie divizată, deoarece o magistrală de 192 de biți este considerată prea mică pentru a alimenta atât CPU, cât și GPU.
https://www.youtube.com/post/Ugkx5bPPRXBb7iDre4lkQXKdfzbg0mY6x77d
Odată cu apariția primelor informații despre PlayStation 6 și Xbox de generație următoare, probabil că nu va dura mult mai mult să aflăm mai multe despre capabilitățile celor două sisteme. Având în vedere că învățarea automată și-a făcut debutul oficial în spațiul consolelor cu PlayStation Spectral Super Resolution Upscaler, va fi foarte interesant de văzut ce vor oferi aceste sisteme pe lângă specificații mai bune decât predecesoarele lor.