Ne aflăm într-un moment foarte interesant în gaming, când studiourile mari vestice aleargă după jocuri de tip live service, lăsând spațiul single player liber pentru a fi ocupat de creații din est. Pentru zeci de ani, studiourile japoneze au fost dominante în această regiune, dar de câțiva ani și creatori din China au început să se ridice și să livreze titluri cu adevărat impresionante. Wuchang: Fallen Feathers este cel mai nou titlu chinezesc care ajunge pe piață, iar cei care sunt însetați după un nou „Dark Souls” s-ar putea să își poată potoli măcar temporar „pofta” în compania lui.
La fel ca Wukong înaintea lui, Wuchang este produs de un studio chinezesc nou, Leenzee (și distribuit în Europa de 505 Games), care folosește același Unreal Engine pentru a crea o nouă versiune virtuală a Chinei în era Dinastiei Ming. În timp ce Wukong mergea mai mult spre ideea de basm cu personaje fantastice, Wuchang este un joc care pune elementele fantastice în lumea reală. Și da, la fel ca în cazul Wukong, titlul jocului este și numele protagonistului. Fcem rapid cunoștință cu Wuchang, o războinică amnezică, care se trezește într-o peșteră aparent abandonată, fără să știe cum a ajuns acolo sau cine este, dar cu o mână plină de pene, afectată de ceea ce se numește „feathering” o molimă care transformă oamenii infectați în monștri.
Wuchang este încă un soulslike din China care nu se ferește să inoveze
Avem astfel setup-ul perfect pentru un joc „soulslike” ca la From Software acasă. Leenzee a decis să ofere cât mai puține detalii despre poveste „direct”, lăsând jucătorii să adune pe cont propriu informațiile despre lumea din Wuchang: Fallen Feathers. Astfel, explorarea, discuțiile cu personaje și descrierile obiectelor rămân la fel de importante precum în jocurile Souls originale. Dacă vrei o imagine cât mai completă asupra evenimentelor care au dus la întâmplările din joc, dar și pentru a înțelege cine sunt toate personajele și motivațiile lor, va trebui să muncești puțin, sau chiar să cauți informații online. Din punctul acesta de vedere, Leenzee pare că și-au făcut foarte bine temele.






Acesta nu este un review, întrucât Wuchang este un joc imens, de câteva zeci de ore, iar eu am putut parcurge puțin peste partea de introducere în care sunt prezentate majoritatea mecanicilor de joc. Am fost surprins însă să descopăr că acest titlu vine cu niște elemente unice, care cumva remixează cele mai bune „hit-uri” ale genului soulslike de până acum.
Desigur, avem o dificultate înaltă, și lupte bazate pe reacții rapide și recunoașterea atacurilor inamicilor, ceva valabil în orice joc soulslike. Există două bare de care trebuie să ții constant cont: de viață și de oboseală (stamina), dar dispare complet bara de magie. Asta nu înseamnă că nu există magie, ci doar că acest joc are o abordare diferită. Protagonista Wuchang are un stil de luptă mai rapid, deci nu se va rostogoli în lupte, așa cum ne-am obișnuit în Souls, ci beneficiază de un dash foarte similar cu ceea ce întâlneam în Bloodborne. Eschiva la momentul potrivit adăugă încărcături magice mâinii sale afectate de feathering, iar fiecare „charge” poate apoi fi folosit fie pentru vrăji, fie pentru a abilitățile unice ale fiecărei arme în parte. Astfel, stilul de luptă este foarte dinamic, mai degrabă similar cu ceea ce întâlneam în Sekiro. Și tot la fel ca în Sekiro, inamicii pot fi obosiți prin atacuri puternice, care devin apoi vulnerabili la un atac devastator. Iar asta se aplică și la boși, deci această mecanica va fi extrem de importantă pentru a putea avansa în joc.







Inamicii sunt destul de standard pentru un joc de acest gen. La început te lupți cu oameni neafectați de feathering și fără puteri magice, ușor de doborât din doar câteva lovituri. Pe măsură ce avansezi în joc însă, te întâlnești cu creaturi din ce în ce mai ciudate, mai scârboase și mai puternice, iar o mare parte din plăcerea jocului este să le descoperi și să le înveți atacurile. Nici la capitolul boși nu stă tocmai rău. Cei câțiva pe care i-am întâlnit mi s-au părut destul de grei pentru boși de început de joc, dar foarte bine construiți, cu atacuri puternice, dar predictibile odată ce începi să stăpânești mecanicile mai sus amintite. Față de alte jocuri din acest gen, unele lupte pot fi terminate foarte rapid, atât timp cât poți să te ferești la momentul oportun și să ataci în ferestrele optime. Trebuie să recunosc însă că nu sunt atât de mare fan al faptului că mai toți boșii au măcar un atac devastator care te poate ucide dintr-o singură lovitură, dar deh, niciun joc nu e perfect.
Dar Wuchang este mai complex de atât. Include și alte mecanici noi adăugate peste formula „standard” souls. Ai un skill tree extrem de vast, care este bazat pe deblocarea de abilități pentru fiecare tip de armă mai mult , nu obligatoriu pe abilitățile personajului. Există tot felul de buff-uri care pot fi adăugate pe mâna lui Wuchang pentru a primi abilități pasive, cât și upgrade-uri în stil „socket” pentru fiecare armă în parte. Deși pare că am descoperit cam toate mecanicile deja, cred în continuare că jocul mă va mai surprinde cu ceva nou mai târziu, întrucât la fiecare jumătate de oră am tot descoperit meniuri și abilități noi. Inclusiv „moartea” este o mecanică în Wuchang. Cu cât mori mai mult, cu atât îți crește nivelul de „nebunie”, iar asta are efecte directe în gameplay: dai mai mult damage, dar și încasezi mai mult. Este ceva ce ar putea fi exploatat cu siguranță mai târziu în joc.







Simt însă că după primele 5 ore, abia am învățat să joc Wuchang, și cu siguranță voi dori să termin jocul în următoarele câteva săptămâni. Important este că Wuchang: Fallen Feathers pare să fie încă un succes pentru scena studiourilor de gaming din China. Poate că nu se va ridica la nivelul lui Wukong de anul trecut, însă este încă o dovadă că dezvoltatorii chinezi de jocuri încep să iasă la suprafață pe piața globală, aducând la pachet și o parte din vasta lor cultură, aplicată pe rețete pe care deja le cunoaștem, așa cum este genul soulslike în cazul de față.
Design-ul nivelurilor mi se pare o surpriză plăcută. Așa cum ne-a obișnuit și From Software, întreaga lume din Wuchang este interconectată. Poți avansa ore întregi în joc, iar fix atunci când reușești să deschizi o ușă bine ascunsă undeva pe o potecă secundară, să descoperi că acolo se află calea înapoi către zona de start. Explorarea este tot timpul satisfăcătoare, fiind bine ascunse tot felul de obiecte în cele mai obscure locuri posibile. Desigur, și inamicii stau la pândă, deci nu prea poți să te relaxezi nicio secundă atunci când te abați de la calea principală. Bine, zic „calea principală”, de parcă ar fi clar pe unde trebuie să mergi pentru a avansa în joc. Wuchang: Fallen Feathers nu te ține de mână și nu de îndrumă către următorul obiectiv. Ține doar de tine să explorezi și să mergi înainte până când vei găsi următoarea secvență cinematică, care, de obicei face tranziția către un nou boss.
La nivel tehnic se putea mai bine, în special pe sisteme mai puțin performante
Au fost multe știri în zilele de după lansarea jocului despre probleme tehnice cu jocul. Multe sunt valide, întrucât jocul pare să fie ceva mai pretențios cu hardware-ul de PC decât m-aș fi așteptat pentru calitatea grafică oferită (pe RTX 3080 în 4K, îl rulez cu DLSS Performance și unele opțiuni pe medium, nu High). Nu zic că Wuchang este un joc urât, dar nu se ridică la nivelul altor jocuri moderne din ultima vreme, în special dintre cele care folosesc Unreal Engine 5. A primit câteva patch-uri între timp, care mai rezolvă din probleme și eu recomand pe PC utilizarea unui mod care rezolvă niște mici probleme de configurare ale motorului grafic (Ultimate Engine Tweaks), care pot îmbunătăți atât calitatea grafică, cât și performanța.






La nivel general, jocul arată foarte bine, iar mediile de joc sunt realizate excelent din punct de vedere artistic. Încă de la început, jocul te lovește cu peisaje impresionante și temple impunătoare, dar dacă te apropii puțin, se vede că nu totul a primit aceeași atenție la detalii. Este de așteptat ca o echipă mai nouă, probabil cu un buget limitat să nu poată livra o calitate demnă de nivel AAA. Vestea bună este că nici nu are pretenții de joc AAA. Am fost plăcut surprins de faptul că are suport bun pentru HDR, ceva ce studiourile mai mici de obicei ignoră, sau nu implementează corect. Dacă ai un display OLED, diferența se va vedea imediat.
Wuchang Fallen Feathers este unul dintre puținele titluri din 2025 care a fost lansat la doar 50 de euro, într-o piață unde 70-80 euro a devenit norma. În România, acesta este distribuit în format digital pentru PC de către magazinul jocurinoi.ro, și deși s-a lansat de doar o săptămână, jocul este deja redus la 225 lei, la momentul redactării acestui articol. Pare o ofertă bună, fiind mai ieftin decât direct de pe Steam sau de pe alte platforme.









Wuchang: Fallen Feathers a fost oferit la test de către Jocuri Noi.