iPhone-ul este oficial cel mai popular dispozitiv tech din istorie. Apple a dezvăluit că tocmai a livrat unitatea cu numărul 3 miliarde în cel mai nou raport pentru investitori pentru trimestrul care tocmai s-a încheiat. Anunțul a fost făcut chiar de către CEO-ul Tim Cook, care a fost la conducerea companiei pentru cea mai mare parte de timp în care au fost realizate aceste vânzări.
iPhone este acum cel mai de succes produs „tech” din istorie
Tim Cook conduce Apple încă din 2011, de când Steve Jobs a cedat scaunul de CEO din cauza problemelor medicale cu care se confrunta la acel moment. La momentul respectiv, iPhone era deja un adevărat succes comercial mondial, însă vânzările de iPhone-uri au crescut semnificativ după ce Apple a trecut la ecrane semnificativ mai mari, odată cu seria iPhone 6. De altfel, seria iPhone 6 este una dintre cele mai de succes serii de telefoane din istorie, cu peste 220 de milioane de unități livrate către clienți.
Primul miliard de iPhone-uri a fost atins în 2016, la nouă ani de la debutul primei generații, iar cel de-al doilea miliard a fost atins doar cinci ani mai târziu, în 2021. Se pare că vânzările sunt din ce în ce mai accelerate, întrucât de la ultima „bornă”, au mai trecut doar patru ani până s-a atins cel de-al treilea miliard acum, în 2025.
Cât timp va dura până când Apple va vinde iPhone-ul cu numărul 4 miliarde? Rămâne de văzut, dar vânzările de smartphone-uri nu mai au același având pe care l-am văzut în perioada pandemiei. Piața încă se recuperează după o scădere în ultimii câțiva ani, iar situația economică la nivel mondial, afectată de inflație, prețuri de producție în creștere și, mai nou, taxe de import din ce în ce mai mari, ar putea să ducă la o nouă recesiune în zona smartphone-urilor.
Apple rămâne în urmă în cursa pentru următoarea tehnologie dominantă
Dacă smartphone-urile au dominat discursul în jurul tehnologiei în ultimii aproape 20 de ani, este posibil să fim acum la o răscruce de drumuri, pentru care Apple nu pare să fie bine echipată. AI-ul este acum tehnologia dominantă despre care se discută și care aduce cele mai mari inovații în ultimii ani, dar eforturile Apple în acest domeniu nu s-au bucurat de prea mult succes. De asemenea, inclusiv reprezentanți Apple, precum Eddy Cue spun că în 10 ani s-ar putea să nu mai avem nevoie de iPhone-uri, așa că vânzările de produse conectate ar putea să se mute în viitorul apropiat către zona wearables, precum ochelarii cu AI, așa cum sugerează și Mark Zuckerberg.
Apple este în continuare în urmă la acest capitol, experimentul Vision Pro fiind încă un eșec în istoria recentă a companiei. Alte companii au deja ochelari inteligenți cu AI pe piață, iar altele se pregătesc să intre în zona dispozitivelor AI portabile. Incluziv Jony Ive, fostul designer „vedetă” al Apple, responsabil pentru desenarea celor mai de succes produse ale companiei, lucrează alături de Sam Altman, CEO-ul Open AI pentru a aduce compania „io” pe piață, dedicată dispozitivelor AI.
Cert este că Apple, în ciuda stângăciilor din ultima perioadă, încă este o companie de succes, iar vânzarea a trei miliarde de iPhone-uri este o performanță greu de egalat.