Meta pregătește și testează două noi moduri în care utilizatorii vor putea folosi Instagram și Facebook. Momentan update-ul este doar în teste, dar în funcție de modul în care va fi primit, acesta ar putea fi lansat și la scară mai largă.
Concret, pe Instagram, compania testează un format „Reels-first” în india. Astfel, pentru unii utilizatori, aplicația se va deschide direct pe feed-ul de Reels și nu pe pagina obișnuită de postări. Story-urile rămân sus, iar mesajele directe pot fi accesate printr-un swipe din noua pagină principală. De asemenea, acum apare un nou tab, „Following”, care îți permite să alegi cum vrei să vezi postările: tot ce urmărești, postări reciproce sau postări în ordine cronologică.

Se pare că decizia Instagram de a testa ca pagină prinicipală secțiunea de ,,Reels’’ vine ca urmare a consumul tot mai mare de short-form content. Datele Instagram mai arată și că platforma a ajuns la 3 miliarde de utilizatori activi lunar, iar Reels sunt redistribuite de peste 4,5 miliarde de ori pe zi.
În paralel, pe Facebook se adaugă două funcții noi care urmăresc să strângă legătura între creatori și fani. Prima se numește Fan Challenges, unde creatorii pot lansa provocări pe care fanii să le accepte și să posteze conținut inspirat de aceste provocări. Cele mai populare participări sunt promovate pe topuri, ca un fel de clasament pentru comunitate. A doua noutate este extinderea badge-urilor de top fan, astfel că Facebook permite acum ca acele insigne să fie personalizate și afișate pe pagini de creatori sau pe profilul fanilor, pentru mai multă vizibilitate celor mai activi fani.
La începutul anului, se zvonea că Instagram ar pregăti o aplicație Reels separată pentru formatul său video vertical inspirat de TikTok. Compania mamă Meta părea să anticipeze o posibilă înterziciere a aplicației Tiktok, atât în Statele Unite ale Americii, cât și pe unele piețe europene. Acum însă, Meta pare mai hotărâtă ca niciodată să prioritizeze continutul video chiar în aplicația Instagram.