Facebook Reels a sosit, Meta vrea să concureze cu TikTok

Scris de | 25 februarie, 2022
Facebook Reels a sosit, Meta vrea să concureze cu TikTok

Facebook creşte presiunea asupra rivalului TikTok, odată cu lansarea de Reels, funcţie care era deja disponibilă în Instagram. De câţiva ani Facebook a pierdut factorul cool, pe care îl are TikTok acum şi vrea să recupereze ecartul imitându-şi rivalul.

Meta a lansat astfel o funcţie adoptată de YouTube ca Shorts (cu succes), de Snapchat şi Instagram: Reels. Până şi Twitter şi Reddit au ceva de gen. Funcţia de videoclipuri scurte Reels a debutat în peste 150 de ţări în această săptămână. Facebook Reels se pot accesa din aplicaţia de pe Android şi iOS, iar testele începuseră în această direcţie încă din august 2021. Ulterior funcţia apărea în SUA pe terminalele Android şi iOS în septembrie.

Este practic Instagram Reels reinterpretat. Există şi un program numit Reels Play, care face parte dintr-un proiect cu fonduri de 1 miliard de dolari pentru creatorii de conţinut. Creatorii eligibili pot câştiga până la 35.000 de dolari pe lună, în funcţie de vizualizări. Meta face şi teste cu reclame overlay în Facebook Reels în Canada, Mexic şi SUA, iar ulterior vor fi adăugate şi alte ţări.

Voi veţi găsi Reels în foarte multe secţiuni din Facebook, dar mai ales deasupra newsfeed-ului principal. Puteţi posta Reels la Story-uri, dar şi să convertiţi un Story în Reel. Aceleaşi clipuri scurte se vor găsi şi în secţiunea Facebook Watch.

Meta a pierdut o treime din valoarea de piaţă după un raport financiar care indică o scădere a numărului de utilizatori activi lunar pentru prima dată în 18 ani. Astfel, Meta a pierdut 500 de miliarde de dolari din valoarea sa şi acum trebuie să recupereze, fie prin Reels, fie prin Metaverse.

Etichete: , , ,

Sursa: Ubergizmo