Dacia a prezentat oficial conceptul de mașină Hipster. Da, chiar așa se numește, nu este o glumă de 1 aprilie. Este vorba despre un vehicul 100% electric care propune o viziune îndrăzneață asupra mobilității urbane: dimensiuni compacte, preț accesibil și o formă care îi conferă o personalitate aparte.

Dacia Hipster promite dimensiuni reduse, potrivite orașelor aglomerate
Cu o lungime de doar 3 metri, Hipster Concept este o mașină din clasa „Sub-A”, gândită pentru orașele aglomerate. Cu toate acestea, oferă 4 locuri la interior. Dacia Hipster adoptă un stil neobișnuit pentru segmentul mini EV: caroserie în formă de cub, bare pronunțate, faruri LED minimaliste și o siluetă aproape simetrică. Interiorul, deși încă neprezentat complet, promite o abordare minimalistă, cu materiale reciclabile și soluții ingenioase pentru spațiu și modularitate. Compania spune că este un vehicul ușor de manevrat și de parcat, în ciuda formei neconvenționale.



Mașina păstrează o parte din ADN-ul Dacia din ultima perioadă, pe care l-am tot văzut pe Logan/Sandero, Spring, Duster și Bigster, dar adaugă și elemente proprii. Se pare că acel material „Starkle” pe care l-am văzut și pe Duster și Bigster se întoarce, contribuind la o greutate redusă a mașinii: doar 800 kg.



Hipster Concept este construit pe o platformă 100% electrică, iar autonomia vizată ar urma să acopere necesarul urban zilnic, cu accent pe încărcare rapidă și costuri de întreținere reduse. Sunt sugerate două încărcări pe săptămână pentru a acoperi deplasările zilnice. Asta înseamnă că este o mașină pentru oraș, navetă și deplasări pe distanțe nu foarte mari. Deși Dacia nu a oferit detalii tehnice, modelul ar putea folosi o versiune evoluată a tehnologiei de pe Dacia Spring, optimizată pentru greutate mai redusă și eficiență sporită.
Interior modular și minimalist




Interiorul pare să fie de asemenea minimalist, dar totodată modular. Cu un portbagaj de 70L în configurația standard, capacitatea poate fi extinsă la 500L, prin rabatarea banchetei din spate. De asemenea, spațiul din jurul bordului va fi complet personalizabil. Tot bordul pare să fie un spațiu de depozitare deschis, pe care pot fi atașate diverse accesorii YouClip. În spatele volanului apare un ecran vertical, singurul al mașinii, iar pe consola principală există și un suport pentru smartphone care poate extinde funcționalitatea de la bord folosind aplicația Dacia. În imagini mașina pare că are și trapă deasupra locurilor din față,
Prin Hipster, Dacia își consolidează poziția ca brand accesibil, dar inovator, care aduce soluții de mobilitate electrică pentru publicul larg. Hipster Concept, în forma sa finală, de serie, ar putea înlocui Spring-ul în oferta Dacia. Pare să fie un răspuns al brand-ului autohton la alternativele electrice din această clasă din Asia, precum BYD Dolphin Surf sau Hyundai Inster.