Elon Musk a revenit în atenția publicului cu o nouă promisiune legată de Tesla Roadster, mașina sport electrică prezentată în 2017, care încă nu a ajuns pe piață. Într-un episod recent al podcastului lui Joe Rogan, Musk a declarat că „dacă totul merge bine”, noua versiune a Roadsterului va fi demonstrată public înainte de sfârșitul anului 2025. CEO-ul Tesla a afirmat că vehiculul include „tehnologie nebună”, pe care a comparat-o cu un cumul al gadgeturilor din toate mașinile lui James Bond.
Discuția a alunecat rapid spre ideea mașinilor zburătoare, un subiect pe care Musk îl tot readuce din când în când. Acesta a amintit că prietenul său Peter Thiel spunea cândva că viitorul ar fi trebuit să ne aducă „mașini zburătoare”, iar acum Tesla ar putea livra, într-o anumită formă, acea promisiune. Întrebat direct dacă Roadsterul ar putea zbura, Musk a răspuns evaziv, sugerând că totul se va vedea la demonstrația planificată.
Primele indicii despre o variantă capabilă să „leviteze” au apărut încă din 2017, când Musk menționa un posibil „SpaceX package” cu propulsoare cu aer comprimat. Acestea ar putea oferi suficientă forță pentru o scurtă ridicare de la sol. Tesla a depus, de altfel, brevete pentru un sistem de „aerodinamică adaptivă”, însă nu este clar dacă acesta are legătură cu conceptul de zbor.
Când a fost prezentat pentru prima dată, Roadsterul era promovat ca cel mai rapid automobil de serie din lume, capabil de la 0 la 60 mph în 1,9 secunde și cu o autonomie de 620 mile (aproximativ 1000 km). Producția trebuia să înceapă în 2020, dar proiectul a fost amânat pe termen nedefinit, Tesla concentrându-se între timp pe Cybertruck și pe actualizările mașinilor de serie: Model S, X, 3 și Y.
Dincolo de spectaculozitatea declarațiilor, un Roadster „zburător” ar întâmpina obstacole serioase din partea autorităților de reglementare. Orice vehicul capabil de ridicare verticală ar intra într-o categorie distinctă de transport, necesitând certificări ale autorităților responsabile cu aviația și ar mandata teste de siguranță complet noi pentru un automobil electric.
Chiar și o demonstrație limitată, cum ar fi o scurtă plutire controlată, ar fi o performanță tehnică impresionantă. Ar fi necesar un șasiu capabilă să combine performanțele de drum cu stabilitatea aerodinamică. Directorul de design Tesla, Franz von Holzhausen, a confirmat recent că proiectul Roadster 2 progresează și că o prezentare este într-adevăr planificată pentru acest an. Totuși, ideea unui zbor veritabil rămâne, pentru moment, mai degrabă o declarație spectaculoasă în stilul caracteristic al lui Musk.