OpenAI a lansat un nou tool de shopping cu inteligență artificială, despre care spune că poate genera un ghid de cumpărături personalizat pentru utilizatorii ChatGPT în perioada sărbătorilor. Deși ChatGPT a putut mereu să răspundă la întrebări legate de cumpărături, OpenAI a antrenat special o versiune a modelului său GPT-5 mini care îți poate cere să clarifici unele întrebări și poate răspunde bazat pe review-uri publicate de website-uri pe care OpenAI le consideră „de calitate mai ridicată”. De exemplu, testele unor utilizatori de pe Reddit ar putea fi considerate mai de încredere decât publicitatea plătită sau review-urile publicate pe pagina unui produs, conform reprezentanților companiei. De asemenea, noul tool nu prioritizează anumite website-uri atunci când trimite link-uri către produse (cel puțin în teorie).
Tool-ul de shopping de Crăciun al ChatGPT este diferit față de interacțiunea obișnuită în text. Poți utiliza un buton dedicat în interfața de chat pe care scrie „Shopping research” și în care poți descrie ce cauți folosind instrucțiuni precum „găsește o canapea mică pentru un apartament tip studio” sau „am nevoie de un cadou pentru nepoata mea de 4 ani care iubește arta”.
În loc să genereze imediat un răspuns în format text, acest tool va cere ceva mai multe informații sub forma unor întrebări grilă, luând în considerare mai mulți factori, precum bugetul, preferința de culoare sau mărimea dorită a obiectului. Pe măsură ce obține informații de pe internet, va sugera între 10 și 15 obiecte diferite, iar utilizatorii vor putea apăsa pe un buton „more like this” sau „not interested” în funcție de dorințele lor, pentru fiecare dintre ele.
OpenAI a extins aplicațiile pentru ChatGPT ca să atragă mai mulți utilizatori, pe măsură ce competiția în spațiul chatboților crește. De exemplu, în ultimele săptămâni, OpenAI a lansat conversații de grup în ChatGPT și o versiune gratuită a acestuia pentru profesori din SUA. În plus, a lansat și un web browser cu ChatGPT integrat.
Compania va oferi posibilitatea de a utiliza acest nou tool „aproape fără limită” pentru toți membrii săi, atât cei free, cât și cei care plătesc un abonament. În plus, acesta nu va funcționa la fel ca ghidurile de cumpărături disponibile online, care pot aduna comisioane de pe urma click-urilor date pe link-uri afiliate. OpenAI spune și că nu va dezvălui conversațiile din tool cu retaileri.
Conform companiei, unealta este „extrem de bună” în ceea ce privește recomandările din categorii cu multe detalii, precum electronice, produse de frumusețe, pentru casă, grădină, bucătărie, electrocasnice sau obiecte de exterior. De asemenea, deoarece acest nou tool poate petrece câteva minute până să genereze o listă de shopping, OpenAI recomandă utilizatorilor să folosească varianta simplă a ChatGPT pentru a pune întrebări mai simple, precum cele legate de prețul unor produse sau specificațiile lor hardware. De asemenea, recomandă utilizatorilor să viziteze site-urile comercianților pentru a primi detalii mai precise, avertizând că tool-ul „poate comite greșeli” cu privire la acestea.